Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπαμεινώνδα, Επαμεινώνδας
dc.contributor.authorΝεοκλέους, Κωνσταντία
dc.contributor.otherNeokleous, Constantia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-18
dc.date.accessioned2016-03-18T11:48:11Z
dc.date.available2016-03-18T11:48:11Z
dc.date.copyright2015-12
dc.date.issued2016-03-18
dc.identifier.otherMBA/2015/00393el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2245
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει σκοπό να διερευνήσει τη συμπεριφορά του διευθυντή της σχολικής μονάδας και να εξετάσει πώς η συμπεριφορά αυτή επηρεάζει το έργο των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, μελετά (α) ποια μορφή ηγεσίας υιοθετούν οι διευθυντές στις κυπριακές σχολικές μονάδες, (β) τη σημαντικότητα της επικοινωνίας μεταξύ του διευθυντή και των εκπαιδευτικών ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι της εκπαίδευσης, ενώ εξετάζει (γ) τον βαθμό σημαντικότητας και εφαρμογής στην πράξη των χαρακτηριστικών στοιχείων που θα πρέπει να διαθέτει ο διευθυντής του σχολείου για να θεωρείται αποτελεσματικός. Περεταίρω, διερευνάται (δ) πώς επηρεάζονται οι εκπαιδευτικοί και σε ποιο βαθμό, από τη συμπεριφορά του διευθυντή τους. Η διατριβή, επιπρόσθετα, διερευνά ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην επίδραση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί στο έργο τους από τη συμπεριφορά του διευθυντή τους. Για το σκοπό αυτό τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον αποτελεσματικό διευθυντή ομαδοποιήθηκαν στις μεταβλητές: «σχολικό κλίμα», «επικοινωνία», «κουλτούρα» και «παρακίνηση». Χρησιμοποιώντας, επίσης, τη μεταβλητή «μορφή ηγεσίας» που υιοθετείται στα σχολεία, επιδιώκεται να διαφανεί μέσω γραμμικής παλινδρόμησης ποιος από τους παράγοντες αυτούς μπορεί να προβλέψει τον βαθμό επίδρασης που δέχεται ο εκπαιδευτικός στο έργο του από τη συμπεριφορά του διευθυντή του. Για τις ανάγκες της διατριβής πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα μεταξύ Φεβρουαρίου- Μαΐου 2015 και σε αυτήν έλαβαν μέρος 169 εκπαιδευτικοί από 19 σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης της Επαρχίας Λευκωσίας. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ερωτηματολογίου, ο σχεδιασμός του οποίου βασίστηκε στη βιβλιογραφία και σε προηγούμενες εμπειρικές μελέτες. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ως πιο διαδεδομένη μορφή ηγεσίας τη δημοκρατική. Επιπλέον, η επικοινωνία μεταξύ διευθυντή και εκπαιδευτικών θεωρείται ύψιστης σημασίας για την επίτευξη των στόχων του σχολείου. Υψηλή σημαντικότητα κατέγραψαν και τα γνωρίσματα που πρέπει να χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό διευθυντή τα οποία, ωστόσο, φαίνεται να εφαρμόζονται στην πράξη σε χαμηλότερο βαθμό από αυτόν της σημαντικότητάς τους. Περεταίρω, η συμπεριφορά του διευθυντή επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και θετικά την εργασία των εκπαιδευτικών. Η παρακίνηση, επίσης, φέρεται ως ο παράγοντας που μπορεί να προβλέψει σημαντικά τον βαθμό επίδρασης που δέχεται ο εκπαιδευτικός από τη συμπεριφορά του διευθυντή του.el_GR
dc.format.extentix, 110 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικές μονάδες -- Ηγεσίαel_GR
dc.titleΔιερεύνηση της συμπεριφοράς του διευθυντή της εκπαιδευτικής μονάδας και πως αυτή επηρεάζει το έργο των εκπαιδευτικών. Έρευνα σε εκπαιδευτικές μονάδες της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis postgraduate thesis aims to investigate the behavior of the school’s principal and to examine how this behavior affects teachers’ work. In particular, it examines (a) the leadership style that is adopted by the schools’ principals in Cyprus, (b) the importance of communication between the principal and the teachers in order to obtain the aims of education, while it investigates (c) the degree of materiality and implementation in practice of the characteristics that the school’s principal should have in order to be considered effective. Furthermore, it is investigated (d) how and to what extent teachers are influenced by the behavior of their principal. In addition, the thesis investigates the factors that influence teachers concerning the effect of their principal’s behavior on their work. For this purpose, the characteristics of the effective principal were grouped into the variables: "school climate", "communication", "culture" and "motivation". By also using the variable “leadership style" that is adopted in schools, the thesis seeks to investigate by means of a linear regression, which of these factors can predict the degree of influence of the principal’s behavior on teachers’ work. For the purposes of the thesis, a primary research was conducted between February and May 2015, in which 169 teachers from 19 Elementary and Secondary schools of Nicosia participated. The research was conducted using a questionnaire, that was constructed mainly from a review of the literature and previous empirical studies. Findings indicate that democratic leadership is the most widespread leadership style. In addition, communication between principal and teachers is considered of paramount importance to achieve the school's objectives. The features that the school’s principal should have in order to be considered effective were also considered of major importance, whereas they seem to be implemented in practice to a lesser extent compared to their significance. Further, the principal’s behavior largely affects positively teachers’ work. Motivation, also, seems to be the factor that can significantly predict the degree of influence of principal’s behavior on teachers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record