Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΖορπάς, Αντώνης
dc.contributor.authorΧριστοφόρου, Ανδρονίκη
dc.contributor.otherChristoforou, Androniki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-18
dc.date.accessioned2016-03-18T11:46:11Z
dc.date.available2016-03-18T11:46:11Z
dc.date.copyright2015-12-02
dc.date.issued2016-03-18
dc.identifier.otherΔΠΠ/2015/00072el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2241
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ διάνοιξη νέων οδών είναι απαραίτητη στην σύγχρονη εποχή που ζούμε γιατί μέσα από αυτή επιταχύνεται η οικονομική, κοινωνική και οικιστική ανάπτυξη μιας περιοχής. Όσο όμως αυξάνεται το οδικό δίκτυο τόσο περισσότερο επιβαρύνεται το φυσικό Περιβάλλον. Σε παγκόσμιο, Ευρωπαϊκό αλλά και τοπικό επίπεδο και μέσα από τις Οδηγίες της ΕΕ 27/6/67 και 85/337 ΕΟΚ καθορίζονται αυτές οι επιπτώσεις αλλά και τα μέτρα πρόληψης και μετριασμού των Περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Οι Περιβαλλοντικές επιπτώσεις παρατηρούνται τόσο στο στάδιο κατασκευής όσο και στο στάδιο λειτουργίας μιας οδού. Μερικές από αυτές συνοψίζονται στις επιπτώσεις στο βιολογικό περιβάλλον, στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα αλλά κυρίως στον Περιβαλλοντικό Θόρυβο. Ο Περιβαλλοντικός Θόρυβος στο στάδιο λειτουργίας είναι το θέμα με το οποίο ασχολείται η παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή. Παίρνονται μετρήσεις συγκεκριμένων Περιβαλλοντικών δεικτών των L10 (18h) και Leq (08.00-20.00) από δέκα Οδούς σε λειτουργία στην Κύπρο με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά δηλαδή με δύο ή τέσσερεις λωρίδες κυκλοφορίας, με ηχοπετάσματα ή χωρίς, με φύτευση ή χωρίς. Τα δεδομένα αυτά αφού γίνει ένας πρώτος οπτικός έλεγχος μέσο διαγράμματος του λογισμικού excel στο οποίο φαίνονται στον οριζόντιο άξονα κάθε μία ώρα για ένα εικοσιτετράωρο ενώ στον κάθετο άξονα είναι η μέτρηση του Περιβαλλοντικού θορύβου σε δείκτη Leq σε db (A). Από την ανάλυση αυτή φαίνεται ότι οι δρόμοι με την μεγαλύτερη ηχορύπανση είναι αυτοί που δεν έχουν ηχοπετάσματα ούτε αρκετή βλάστηση, ενώ αξιοσημείωτη παρατήρηση είναι ότι η ηχορύπανση δεν εξαρτάται από τον αριθμό των λωρίδων κυκλοφορίας. Στην συνέχεια με την χρήση του λογισμικού προγράμματος SPSS γίνεται προσπάθεια επιβεβαίωσης της πιο πάνω υπόθεσης. Αρχικά γίνεται έρευνα επιβεβαίωσης των δεδομένων αν ακολουθούν κανονική κατανομή με το γράφημα Q-Q plot για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε με τα στατιστικά Test. Τα δεδομένα είναι ακουστικές μετρήσεις 10 οδών από ακουστικές μετρήσεις από 85 οδούς της Κύπρου οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία Περιβαλλοντικών Χαρτών. Οι συγκεκριμένοι οδοί επιλέγηκα με δύο κριτήρια α) να έχουν δύο ή τέσσερεις λωρίδες κυκλοφορίας και β) να έχουν ή να μην έχουν Ηχοπετάσματα και βλάστηση. Σε δεύτερο στάδιο γίνεται ανάλυση των δεδομένων με θηκόγραμμα για δύο περιπτώσεις α) εύρεση των μέσων τιμών των μετρήσεων με Ηχοπετάσματα ή χωρίς και β) εύρεση των μέσων τιμών για την ύπαρξη δύο ή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας. Ακολουθεί το T-Test που ελέγχει το μέγεθος του Περιβαλλοντικού Θορύβου για δύο περιπτώσεις α) όταν υπάρχουν Ηχοπετάσματα και όταν δεν υπάρχουν και β) όταν οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι δύο ή τέσσερεις. Τέλος με το Group Statistics γίνεται σύγκριση της Ηχορύπανσης για τις ίδιες πιο πάνω περιπτώσεις. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι σε Οδούς χωρίς Ηχοπετάσματα ο Περιβαλλοντικός θόρυβος είναι Leq σε db (A)=67,28 συν, πλην 5,24 ενώ με Ηχοπετάσματα είναι αρκετά μειωμένος με Leq σε db (A)=59,32 συν, πλην 5,24. Ενώ η ύπαρξη δύο ή περισσοτέρων λωρίδων κυκλοφορίας δεν επηρεάζει το μέγεθος του Περιβαλλοντικού Θορύβου ενώ μέσα από την βιβλιογραφική έρευνα επιβεβαιώνεται ότι η ηχορύπανση μειώνεται με την κατάλληλη φύτευση μέχρι και 7 db (Α). Έτσι καταλήγουμε ως πρότυπη όδευση να χρησιμοποιηθεί η παρά το Γ.Σ.Π με τέσσερεις και πλέων λωρίδες κυκλοφορίας, με Ηχοπετάσματα όπως κρίνεται αναγκαίο μετά από κατάλληλη μελέτη. Ενώ η φύτευση να είναι κατά μήκος της κεντρικής νησίδας και των ερεισμάτων σε διάφορα διαμετρήματα και ντόπιας ποικιλίας.el_GR
dc.format.extent72 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντικός θόρυβοςel_GR
dc.subjectEnvironmental noiseel_GR
dc.subjectΗχοπετάσματαel_GR
dc.subjectPlantingel_GR
dc.titleΜπορεί μια νέα οδική όδευση να επηρεάσει με αειφορικό τρόπο μια περιοχή;el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe construction of new roads is essential in modern times we live in, because through this, the economic, social and urban development accelerates. Bur, as the roads are increasing the natural environment is polluted. At global, European and local level and through the EU Directives 85/337 EEC and 06/27/67 these effects and measures to prevent and mitigate the environmental impact are defined. The Environmental effects are observed both in the construction phase and the operational phase of a road. Some of these are summarized in the impact of the biological environment, of the air quality, but mainly in the Environmental Noise. The Environmental Noise operating stage is the issue addressed by this Master Thesis. In the research certain measurements are taken from the environmental indicators of L10 (18h) and Leq (08.00-20.00) from ten roads in operation in Cyprus, with different technical characteristics ie with two or four lanes, with or without noise barriers, planting with or without. These data after an initial visual inspection by the excel chart software, which are shown on the horizontal axis each time a clock while the vertical axis is the measurement of the Environmental noise indicator Leq in db (A). From this analysis it appears that roads with the greatest noise are those who have not enough noise barriers or vegetation, while notable observation is that the noise does not depend on the number of lanes. Then, using the SPSS software program, the survey attempts to confirm the above proceedings. Initially, a data verification survey occurs in order to check if a normal distribution is followed with the graph QQ plot to be able to proceed with the statistical Test. Data are acoustic measurements 10 routes from acoustic measurements from 85 routes in Cyprus which will be used to create environmental maps. Specific routes have been selected on two criteria a) to have two or four lanes and b) to have or not sound barriers and vegetation. In the second phase a data analysis by thikogramma is done for two cases a) Finding the means of measurement values with or without noise Barriers and b) finding the average values for the existence of two or four lanes. A T-Test is following and it checks the size of the environmental noise for two cases a) when there are sound barriers and when there are not b) when the lanes are two or four. Finally in Group Statistics there is a comparison regarding the noise for the same above cases. In conclusion we can say that in roads without noise barriers the environmental noise is Leq in db (A) = 67,28 plus, minus 5.24, while when there are sound barriers is quite reduced with Leq in db (A) = 59,32 plus, minus 5 24. While the existence of two or more traffic lanes does not affect the size of the environmental noise and through the literature search is confirmed that the noise is reduced with proper planting until 7 db (A). In conclusion, we come to the result after the appropriate study that best road system to be used despite the GIS ( Γ.Σ.Π) with four or more lanes, are the noise barriers. At the same time, planting must be along the median and shoulders in different calibers and local variety.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής