Κοινωνική VS Κερδοσκοπική φύση των κυπριακών τηλεοπτικών καναλιών σταθμών, και ο ρόλος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου
Abstract
Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αξιολογηθεί η στάση των τηλεθεατών απέναντι στο τηλεοπτικό προϊόν που τους προσφέρεται: κατά πόσο θεωρούν ότι το προϊόν αυτό ανταποκρίνεται στην κοινωνική αποστολή των τηλεοπτικών σταθμών και κατά πόσο η ποιότητα του προϊόντος αυτού θυσιάζεται στο βωμό των οπτικοακουστικών εμπορικών ανακοινώσεων, του βασικού μέσου οικονομικού κέρδους των τηλεοπτικών σταθμών.
Η παρούσα εργασία ασχολείται με το ρόλο που διαδραματίζουν οι οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις, και ιδιαίτερα η διαφήμιση, στη διατήρηση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ της κερδοσκοπικής φύσης των τηλεοπτικών σταθμών και της κοινωνικής αποστολής την οποία καλούνται να φέρνουν εις πέρας.
Σκοπός επίσης είναι να διαπιστωθεί κατά πόσον οι τηλεθεατές πιστεύουν ότι, η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, ως ρυθμιστικό όργανο του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου, διαδραματίζει ή μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο και να συμβάλει στη διατήρηση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ κέρδους και κοινωνικής αποστολής, διαφυλάσσοντας έτσι τα δικαιώματα και το όφελος των τηλεθεατών.
Η έρευνα στηρίχθηκε σε ερωτηματολόγιο που ετοιμάστηκε, διαμοιράστηκε και απαντήθηκε από 100 άτομα, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας από 18 ετών και πάνω, με ή χωρίς παιδιά, διάφορων επαγγελματικών καταστάσεων και τόπου διαμονής.