Ο ανταγωνισμός και η επιβίωση των υπεραγορών στην Κύπρο σε περίοδο κρίσης της Κυπριακής οικονομίας
Abstract
Η παγκόσμια οικονομική κρίση δημιούργησε σημαντική επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης. Η επιβράδυνση αυτή οδηγεί στη μείωση της ζήτησης των προϊόντων και των υπηρεσιών και μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προσαρμοστούν κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Πολλές φορές αναγκάζονται να μειώσουν το λειτουργικό κόστος, να επαναπροσδιορίσουν την στρατηγική τους και να αναδιοργανώσουν τις δραστηριότητες τους.
Συχνές συνέπειες τις αναδιοργάνωσης των επιχειρήσεων προκαλούν τεράστια προβλήματα στην οικονομία, εφόσον αναγκάζονται να απολύσουν προσωπικό, να μειώσουν του μισθούς κα. Συνεπώς, αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι ότι, η παγκόσμια οικονομική κρίση διαφοροποίησε σημαντικά τις συνθήκες της αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και τις ραγδαίες εξελίξεις, την υψηλή αβεβαιότητα, προκύπτει η επιτακτική ανάγκη για επιβίωση των επιχειρήσεων.
Έτσι, και στον τομέα του λιανικού εμπορίου, οι υπεραγορές για να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν προσπαθούν να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους. Αυτός είναι ο ουσιαστικότερος λόγος που οι υπεραγορές προσπαθούν συνεχώς να αναπτύξουν νέες στρατηγικές προώθησης προϊόντων, διατήρησης των υφιστάμενων πελατών και προσέλκυσης νέων, προκειμένου να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν στον κλάδο.
Σκοπός κάθε υπεραγοράς θα πρέπει να είναι η μακρόχρονη σχέση με τους πελάτες της και αυτό θα επιτευχθεί όταν οι πελάτες της είναι ευχαριστημένοι. Όταν οι πελάτες ικανοποιούν τις ανάγκες τους πέραν από τις προσδοκίες τους, τότε είναι πολύ δύσκολο να στραφούν προς τους ανταγωνιστές τους.