Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη γλωσσική διδασκαλία: Αξιοποίηση λογισμικών κοινωνικής αλληλεπίδρασης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς ενίσχυση του κριτικού γραμματισμού
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο της διδακτικής της ελληνικής γλώσσας και το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη διασύνδεση του κριτικού γραμματισμού με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Σε πρώτη φάση, γίνεται απόπειρα ορισμού της έννοιας του γραμματισμού μέσα από την ανασκόπηση παραδοσιακών και σύγχρονων προσεγγίσεων, με έμφαση στον κριτικό γραμματισμό, στην παιδαγωγική του και στη συμβολή της λειτουργικής γραμματικής προς ενίσχυσή του.
Σε δεύτερη φάση ακολουθεί περιγραφή δομικών αρχών και χαρακτηριστικών των λογισμικών κοινωνικής αλληλεπίδρασης και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και οι δυνατότητες ενίσχυσης του κριτικού γραμματισμού με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Γίνεται μια ανασκόπηση ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και συσχέτιση των μοντέλων μάθησης με τα Λογισμικά Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Στη συνέχεια το ερευνητικό ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε πρακτικές προεκτάσεις και πρακτική εφαρμογή – αξιοποίηση των μέσων αυτών προς ενίσχυση και ενδυνάμωση τόσο του θεωρητικού πλαισίου του κριτικού γραμματισμού όσο και της παιδαγωγικής του μέσα από μία πρόταση διδασκαλίας η οποία ενσωματώνει τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού.