Προς ένα προδραστικό μοντέλο διαχείρισης της επιχειρηματικής φήμης: Η περίπτωση του ΟΠΑΠ κατά τη φάση της ιδιωτικοποίησης
Abstract
Στην παρούσα εργασία, γίνεται μελέτη αναφορικά με τις παραμέτρους βάσει των οποίων καθορίζεται, διαμορφώνεται, εξελίσσεται και επηρεάζεται η εταιρική φήμη. Μία επιπλέον διάσταση της εταιρικής φήμης και γενικά του οργανωτικού σχεδιασμού έγκειται στην διαχείριση κρίσεων. Υπό αυτό τον άξονα, γίνεται ανάλυση του τρόπου με τον οποίο δομούνται οι διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων.
Στόχος της εργασίας αποτελεί η εύρεση των παραγόντων εκείνων που επιδρούν στην εταιρική φήμη, την ταυτότητα και την εικόνα της εταιρείας καθώς και η διατύπωση των μεθόδων που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις αναφορικά με την διαχείριση κρίσεων, έχοντας ως παράδειγμα της περίπτωση της ΟΠΑΠ Α.Ε., κατά την διάρκειά της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, το 2013.
Η προδραστική διαχείριση φήμης του ΟΠΑΠ θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα στοιχεία εκείνα της εταιρικής ταυτότητας που αποτελούν και τους κύριους άξονες επιλογής των καταναλωτών και λοιπών ενδιαφερομένων μερών: την αξιοπιστία, την διαφάνεια και τους μηχανισμούς ελέγχου. Όσο περισσότερο η επιχείρηση εστιάζει σε αυτό τον άξονα του στρατηγικού σχεδιασμού, τόσο περισσότερο θα ενισχύεται και η εταιρική της φήμη και θα προωθείται η θετική εταιρική εικόνα.