Δημιουργία μεθοδολογίας κοστολόγησης εταιρειών μηχανών εμφιάλωσης: Μελέτη περίπτωσης εταιρεία Thomason Machinery
Abstract
Στα πλαίσια της σύγχρονης οικονομικής κρίσης, η συγκράτηση αν όχι και η
μείωση των τιμών πώλησης των προϊόντων είναι ένας καθοριστικός παράγοντας
επιβίωσης για τις εταιρείες στα πλαίσια του ανταγωνισμού που επικρατεί. Επομένως, για
κάθε εταιρία που στοχεύει στην επιβίωσή της, η γνώση του κόστους παραγωγής των
προϊόντων της γίνεται συνεχώς περισσότερο επιτακτική. Δεδομένου ότι σημαντικό μερίδιο
του κόστους παραγωγής των προϊόντων είναι το άμεσο κόστος παραγωγής στο οποίο
συμμετέχει το κόστος των εργατικών που στηρίζεται στους χρόνους παραγωγής των
προϊόντων, η μέτρηση των χρόνων αυτών είναι ιδιαίτερα σημαντική για κάθε εταιρία.
Επιπλέον, συνδυάζοντας το κόστος των εργατικών, το κόστος των πρώτων και των
βοηθητικών υλών που απαιτούνται για την παραγωγή των προϊόντων, η εταιρία μπορεί να
υπολογίσει προϋπολογιστικά το άμεσο κόστoς παραγωγής των προϊόντων της το οποίο
ολοκληρώνεται με την συμβολή των γενικών βιομηχανικών εξόδων.
Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η εφαρμογή της μεθοδολογίας κοστολόγησης
κατά παραγγελίας λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα πρότυπα κοστολόγησης, παράλληλα
γίνεται μια προσπάθεια να προστεθούν στο τέλος τα διάφορα επιμέρους έξοδα της
επιχείρησης όπως είναι τα έξοδα προώθησης και διάθεσης, τα λειτουργικά έξοδα και τέλος
τα έξοδα χρηματοδότησης. Τέλος θα παρουσιάσουμε ένα παράδειγμα κοστολόγησης ενός
μηχανήματος της επιχείρησης στο οποίο θα εφαρμόσουμε όλα τα αποτελέσματα που
προέκυψαν από την ανάλυση που διενεργήσαμε. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν προέρχονται από μετρήσεις και στοιχεία που
κρατούνται από την επιχείρηση χάρη στο σύστημα ISO 9001, ενώ όσα δεν υπήρχαν
μετρήθηκαν από την τον συγγραφέα της παρούσας διπλωματικής. Η ανασκόπηση της
διεθνούς βιβλιογραφίας κρίθηκε απαραίτητη για την διερεύνηση της απαιτούμενης
μεθοδολογίας για τον υπολογισμό του κόστους. Η μελέτη αυτή ενδέχεται να αποτελέσει
ένα ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο για την διαμόρφωση και την υιοθέτηση πολιτικών, προς
όφελος της οικονομικής διαχείρισης της επιχείρησης καθώς και καλύτερου
προγραμματισμού και εκτίμησης της αξίας των παρεχόμενων υπηρεσιών.