Με ποιό τρόπο η εταιρεία Roha, μπορεί να διαμορφώσει τη στρατηγική εξαγωγικού μάρκετινγκ της, για διείσδυση στις αγορές της Αφρικής
Abstract
Οι εξαγωγές αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα για την ενίσχυση και την επιβίωση μια εταιρείας, κυρίως σε περιόδους οικονομικής κρίσης αφού αποτελούν μια σημαντική πηγή εσόδων για την ίδια την επιχείρηση. Οι εταιρείες στον αναπτυσσόμενο κόσμο φαίνεται να επωφελούνται με την πάροδο του χρόνου από τις εξαγωγές τους στις λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές και προσπαθούν να προσαρμόσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα προϊόντα τους για να είναι ελκυστικά στις συγκεκριμένες αγορές. Μετά από μελέτη διαφόρων επιστημονικών άρθρων, διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες όσον αφορά την διαδικασία που πρέπει να εφαρμόσει μια εταιρεία, ώστε να μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα της, αλλά και την μορφή που πρέπει να πάρει η στρατηγική εξαγωγικού μάρκετινγκ της για να μπορέσει να τα προβάλει σε λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες.
Η παρούσα διατριβή διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία Roha προσαρμόζει τις στρατηγικές εξαγωγικού μάρκετινγκ της, με στόχο να προωθήσει τα προϊόντα της σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες. Εξετάζεται η διαμόρφωση της τιμής, η συσκευασία, η διανομή και ο τρόπος προβολής του προϊόντος κατά την άφιξη του στην ξένη στοχευόμενη αγορά. Λόγω του ότι η οικονομική κατάσταση των ατόμων, το περιβάλλον στο οποίο ζουν και οι ανάγκες που έχουν οι άνθρωποι στις ανεπτυγμένες χώρες είναι πολύ διαφορετικός από των ατόμων που ζουν στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, απαιτείται από μια εξαγωγική εταιρεία να μελετήσει σε βάθος την χώρα στόχο. Γι’ αυτό, στην παρούσα εργασία έγινε μελέτη μιας λιγότερο ανεπτυγμένης περιοχής και συγκεκριμένα της Βόρειας Αφρικής, ως αναφορά το εξωτερικό περιβάλλον. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί ποια μορφή πρέπει να έχουν τα προϊόντα της εταιρείας Roha ώστε να μπορέσουν να προωθηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα, με αποτέλεσμα την πώληση τους και να μην καταστεί για την εταιρεία ζημιά η εξαγωγή στην Βόρεια Αφρική.
Για την υλοποίηση της διατριβής συγκεντρώθηκαν πληροφορίες από την εταιρεία Roha σχετικά με τις υφιστάμενες δραστηριότητες της, τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της την οργανωτική της δομή και τους στόχους που έχει για μελλοντική ανάπτυξη στον τομέα των εξαγωγών. Επίσης στην βάση αυτών των πληροφοριών αναπτύχθηκε ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Εξαγωγικού Μάρκετινγκ το οποίο θα αποτελέσει την βάση για επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στις αγορές της Βόρειας Αφρικής.