Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΝικολάου, Ντάϊνα
dc.contributor.authorΧρίστου, Κατερίνα
dc.contributor.otherChristou, Katerina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-09-03
dc.date.accessioned2015-09-03T09:56:29Z
dc.date.available2015-09-03T09:56:29Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-09-03
dc.identifier.otherMBA/2015/00360el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2101
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της έρευνας ήταν να αναδείξει τις κατηγορίες κινήτρων/παραγόντων που παρακινούν τους εργαζομένους του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΕΔΤ) ώστε να εργάζονται αποδοτικά μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και να υποδείξει μεθόδους παρακίνησης του προσωπικού που θα αυξήσουν περαιτέρω την αποδοτικότητά τους. Επιπλέον, η έρευνα στόχο είχε να προσδιορίσει το ρόλο των προϊσταμένων στην παρακίνηση του προσωπικού, να καταγράψει την οργανωσιακή κουλτούρα που διέπει τους οργανισμούς του ΕΔΤ στην Κύπρο, να εκτιμήσει το βαθμό ταύτισης των εργαζομένων με τον οργανισμό και να μετρήσει την εργασιακή τους ικανοποίηση. Στην έρευνα συμμετείχαν 429 άτομα από 27 οργανισμούς του ΕΔΤ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρονικά. Το ερωτηματολόγιο αποτελείτο από 3 μέρη που μετρούσαν την παρακίνηση στο χώρο εργασίας, την εργασιακή ικανοποίηση και τα δημογραφικά στοιχεία. Η στατιστική ανάλυση αφορούσε μη παραμετρικούς ελέγχους με το κριτήριο Mann Whitney-U (2 samples) για τις κατηγορικές μεταβλητές με δύο επίπεδα, με το κριτήριο Kruskal-Wallis H (k samples) για μεταβλητές με περισσότερα επίπεδα και στατιστική συσχέτιση με τη χρήση του δείκτη συσχέτισης Sprearman’s Rho για συνεχείς μεταβλητές. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ικανοποιητικά επίπεδα ταύτισης των συμμετεχόντων με τους οργανισμούς, μέτρια επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης και σχετικά υψηλό ποσοστό πρόθεσης αποχώρησης από τους οργανισμούς του ΕΔΤ. Η κυρίαρχη διάσταση της οργανωσιακής κουλτούρας των οργανισμών του ΕΔΤ βρέθηκε η «Κοινωνική Υπευθυνότητα» ενώ η έρευνα κατέδειξε τον υποβαθμισμένο ρόλο των προϊσταμένων στην παρακίνηση του προσωπικού. Επίσης, έχει διαφανεί ότι οι εργαζόμενοι στον ΕΔΤ παρακινούνται κύρια από μη οικονομικά κίνητρα που έχουν να κάνουν με τη διοίκηση και τα χαρακτηριστικά του οργανισμού, λιγότερο από οικονομικά κίνητρα και τέλος από μη οικονομικά κίνητρα που αφορούν τα χαρακτηριστικά της εργασίας. Τέλος, η παρούσα έρευνα ανέδειξε τα κενά που αφορούν την παρακίνηση των εργαζομένων αλλά και τα κακώς έχοντα στους οργανισμούς του ΕΔΤ. Η συνειδητοποίηση τους από τις διοικήσεις θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για αντιμετώπισή τους. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην αποκατάσταση του ρόλου των προϊσταμένων στην παρακίνηση του προσωπικού αλλά και στην υιοθέτηση εκείνων των μεθόδων παρακίνησης που συναντούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εργαζομένων, όπως αυτές εκφράστηκαν μέσα από την παρούσα έρευνα.el_GR
dc.format.extent120 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένων -- Δημόσιος τομέας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectMotivation of employees -- Public sector -- Cyprusel_GR
dc.titleΜέθοδοι παρακίνησης του διοικητικού προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της Κύπρου εν καιρώ οικονομικής κρίσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study aimed to highlight the categories of motivations that motivate the employees in the broader public sector (BPS) of Cyprus to work efficiently in conditions of economic crisis. Also it aimed to suggest methods to motivate employees for increased efficiency. Furthermore, the study objective was to determine the role of supervisors in employee motivation, to detect the organizational culture governing the organizations of BPS in Cyprus, to assess the degree person-organization fit and measure employees’ job satisfaction. The survey involved 429 people from 27 organizations in BPS. The survey was conducted entirely online. The questionnaire consisted of three parts that measure the motivation at work, job satisfaction and demographics. Statistical analysis involved non parametric controls with Mann Whitney-U criterion (2 samples) for categorical variables with two levels, the Kruskal-Wallis H test (k samples) for variables with more levels and statistical correlation using Sprearman's Rho correlation index for continuous variables. The results showed satisfactory levels of person-organization fit, moderate levels of job satisfaction and a relatively high proportion of turnover intentions from the organizations of BPS. The dominant dimension of the organizational culture of the broader public sector found to be "Social Responsibility" and the study furthermore showed the subordinate role of superiors in employee motivation. It has also emerged that employees are motivated primarily by non-financial incentives that have to do with management and the characteristics of the organization, less by economic incentives and finally by non-financial incentives on job characteristics. Finally, this study has highlighted gaps related to employee motivation. The awareness of this situation will be the first step towards addressing the existing problems. Particular emphasis should be given to the rehabilitation of the role of superiors in employee motivation and the adoption of those motivational methods that meet the needs and expectations of employees as expressed in the present study.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής