Η στρατηγική των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην περίοδο της κρίσης
Abstract
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της
παγκόσμιας οικονομίας και των επιμέρους αγορών. Ο κλάδος της Ναυτιλίας παρουσιάζει
σημαντικές διαφορές σε σχέση με τους λοιπούς επιχειρηματικούς κλάδους, συνεπώς χρήζει
ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Η εργασία αυτή σκοπεύει στην μελέτη των επιπτώσεων της
παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στη στρατηγική των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Αρχικά,
παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της Ναυτιλιακής επιχείρησης με σκοπό να
αναδειχθούν οι ιδιαιτερότητες του κλάδου. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται τα κυριότερα
μοντέλα επιχειρησιακής στρατηγικής και ο τρόπος με τον υλοποιούνται στη Ναυτιλία.
Ύστερα, γίνεται χρήση της ερευνητικής μεθοδολογίας μελέτης περίπτωσης σε δύο
Ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων και διαφορετικού μεγέθους, της AVIN
International S.A. και της Sea Hawk Maritime S.A., με στόχο την ανάδειξη των διαφορών
στη χάραξη στρατηγικής μεταξύ των δύο επιχειρήσεων και των πιθανών αιτιών τους.