Show simple item record

dc.contributor.advisorΣταύρου-Κωστέα, Ελένη
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Ευτυχία
dc.contributor.otherChristodoulou, Eftichia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-31
dc.date.accessioned2015-09-02T06:31:33Z
dc.date.available2015-09-02T06:31:33Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-09-02
dc.identifier.otherMBA/2015/00379el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2092
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ βιομηχανία της κρουαζιέρας, σημειώνει εξαιρετικές αυξήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ χαρακτηρίζεται παράλληλα και ως μία αγορά που είναι καθαρά προσανατολισμένη και καθοδηγούμενη από τον παράγοντα της προσφοράς. Την ίδια ώρα εκτιμάται πως ο τομέας θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις με την αξιοποίηση των προοπτικών που διανοίγονται από νέες αγορές. Η περιοχή της Μεσογείου κατατάσσεται τα τελευταία χρόνια ως η δεύτερη περιοχή μετά την Καραϊβική που απορροφά τους μεγαλύτερους αριθμούς κίνησης από τον τομέα, γεγονός που αντιστοιχεί σε εξαιρετικά κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Για το λόγο αυτό πολλά λιμάνια στην περιοχή της Μεσογείου έχουν αναπτύξει εξαιρετικά εταιρικά πλάνα και πρακτικές, ακολουθώντας παράλληλα επιθετικές πολιτικές Μάρκετινγκ, ώστε να επιτύχουν να απορροφήσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερα μερίδια αυτής της βιομηχανίας. Ωστόσο παρουσιάζεται κατά καιρούς στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και δικτύωσης πως τα κυπριακά λιμάνια, αντί να ακολουθούν τις αυξητικές τάσεις από τις οποίες χαρακτηρίζεται η περιοχή της Μεσογείου αλλά και της Ευρώπης, αντίθετα, σημειώνουν μειώσεις στην κίνηση πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας. Για το λόγο αυτό, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να αναγνωρίσει πρωτίστως τις τάσεις της αγοράς και τη συνεισφορά που αυτή έχει σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, τις παραμέτρους από τις οποίες καθορίζεται η πορεία κάθε λιμανιού και αντίστοιχα προορισμού στον τομέα και να 7 αναγνωρίσει τις πρακτικές που ακολουθούνται από τα κύρια τμήματα που απαρτίζουν αυτή την αγορά (εταιρίες κρουαζιέρας, λιμάνια, επιβατικές αγορές/πελάτες κρουαζιέρας), ώστε συγκρινόμενα με το περιβάλλον που απαρτίζει την βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Κύπρο να γίνει επιτρεπτή η αναγνώριση των δυνατών και αδύνατων σημείων, των προοπτικών και προκλήσεων του κλάδου και να επιτραπούν έτσι τα απαραίτητα αποτελέσματα και εισηγήσεις, ώστε να λειτουργήσουν ως βάση, για τη μελλοντική εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου επιχειρησιακού πλάνου που με την εφαρμογή του, θα μπορέσουν τα Κυπριακά λιμάνια να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία της κρουαζιέρας και να επωφεληθεί έτσι η χώρα τα ανάλογα οφέλη που θα ενισχύσουν την κοινωνικοοικονομική πρόοδο και ανάπτυξη.el_GR
dc.format.extent182 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΒιομηχανία της κρουαζιέρας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectCruise industry -- Cyprusel_GR
dc.titleΗ βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Κύπρο. Δυνατά και αδύνατα σημεία, προοπτικές και προκλήσειςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe worldwide cruise industry is characterized by significant growth rates and as a market that is clearly oriented and driven by supply factors of the industry. At the same time, it is estimated that the sector will continue noting increasing trends by exploiting the prospects arising from new markets. The Mediterranean region, during the latest years, is classified as the second region after the Caribbean, which absorbs the largest traffic numbers arising from the cruise industry. This fact, corresponds to extremely important socioeconomic benefits. 8 For this reason, many ports in the Mediterranean region have developed excellent corporate plans and practices and follow aggressive marketing policies so as to achieve absorbing the largest possible shares from the industry. However, it occurs through mass media, that Cypriot ports, rather than following the upward trend of the sector which characterizes the Mediterranean and the Europe regions, on the contrary, note decreases regarding the traffic of ships and cruisers. Therefore, this study attempts to primarily recognize market trends of the sector, the market’s analogous contribution to socioeconomic patterns, the parameters on which the course of each port and in extend region/destination is depended on, as well as to identify the practices followed by the main markets which comprise the sector (cruise companies, ports, cruise passengers / cruise customers). Results of the study allow the comparison with the environment that constitutes the Cyprus’s cruise industry and identities the strengths, weaknesses, prospects and challenges of the industry. Research results allow recommendations that will lead to a comprehensive strategic planning and will act as basis for the future development of an integrated business plan, the application of which, will allow Cyprus ports to play a key role in the cruise industry and thus generate for the benefit of the country the analogous positive contributions which will further enhance socio-economic development and progress.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record