Σχέσεις Τουρισμού & Παραγωγής αγροτικών προϊόντων της Νήσου Κρήτης. Σε ποιο βαθμό απορροφώνται – αξιοποιούνται τα κρητικά αγροτικά προϊόντα από τις τουριστικές μονάδες της Νήσου; Διερεύνηση της περαιτέρω διάθεσης των αγροτικών προϊόντων στις εν λόγω μονάδες
Abstract
Η μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται με σκοπό να εντοπιστούν και να καταγραφούν οι σχέσεις του τουρισμού και της παραγωγής αγροτικών προϊόντων της Νήσου Κρήτης και να αναζητηθούν τα σημεία τομής μεταξύ τους. Υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή αποτελούν τους σημαντικότερους κλάδους που δραστηριοποιούνται οι κάτοικοι της Κρήτης, επομένως θα πρέπει να διερευνηθεί σε ποιο βαθμό απορροφώνται – αξιοποιούνται τα «κρητικά» αγροτικά προϊόντα από τις τουριστικές μονάδες του νησιού και να διερευνηθεί η περαιτέρω διάθεση των αγροτικών προϊόντων.
Θα αναζητήσουμε με ποιους τρόπους τα τοπικά αγροτικά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν «δορυφόρο λογαριασμό» στο εσωτερικό μάρκετινγκ και τους τρόπους προώθησης των τοπικών αγροτικών προϊόντων.
Η σχετική διεθνής εμπειρία περιορίζεται στην δημιουργία πλάνων μάρκετινγκ για τα αγροτικά προϊόντα, σε μελέτες για τον τουρισμό γενικότερα (αναζήτηση ποσοτικών και ποιοτικών για όλες τις μορφές που υπάρχουν) και σε μελέτες όσο αφορά τη μεγιστοποίηση της παραγωγής και τις τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Οι σχέσεις αυτές κάθ’ αυτές του τουρισμού με την παραγωγή προϊόντων δεν έχουν μελετηθεί σε μεγάλο βαθμό παρόλο που εξάγονται συμπεράσματα από την διεθνή εμπειρία τα οποία τις αποκαλύπτουν.
Στόχος της διατριβής είναι να τονιστούν η ταυτότητα και η μοναδικότητα των τοπικών προϊόντων ως βασικού πυλώνα της τοπικής ανάπτυξης καθώς και η Περιφερειακή εξειδίκευση, Περιφερειακές ανισότητες, Περιφερειακή ανάπτυξη σε περιοχές με ιδιαιτερότητες (νησιωτικές και ορεινές). Επίσης να διερευνηθεί αν οι τουριστικές μονάδες του νησιού έχουν υιοθετήσει τα κρητικά προϊόντα στα μενού τους και ποιες δυσκολίες ή εμπόδια ανακύπτουν και δεν γίνεται πλήρης αξιοποίηση των προϊόντων αυτών.
Θα προσπαθήσουμε να καταρτίσουμε γενικό σχέδιο μάρκετινγκ προκειμένου να βοηθήσουμε στην καλύτερη αξιοποίηση των προϊόντων που παράγονται και να παραθέσουμε προτάσεις προκειμένου να εντατικοποιηθεί και να αξιοποιηθεί η παραγωγή του πρωτογενή τομέα.
Η εργασία θεωρείται επίκαιρη γιατί λόγο της οικονομικής κρίσης και της ανεργίας που υπάρχει στην Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργηθεί ανάπτυξη για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Η αξιοποίηση του πρωτογενή τομέα και του τουρισμού όπου θεωρούνται η «βαριά» βιομηχανία της χώρας μας μπορεί να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης για τα αδιέξοδα που έχει περιέλθει η χώρα.