Παρακίνηση και εργασιακή ικανοποίηση στο μόνιμο προσωπικό της εταιρίας ΕΛ.ΤΑ.Α.Ε.
Abstract
Η ανάγκη για παροχή εργασίας είναι θέμα βιωσιμότητας και προσωπικής ισορροπίας - κοινωνικού γίγνεσθαι για κάθε πολίτη. Οι εργαζόμενοι εξαντλούν μεγάλο μέρος του καθημερινού τους χρόνου στην επαγγελματική δραστηριότητα που επιλέγουν, πολλές φορές σε βάρος του προσωπικού τους χρόνου και των υπολοίπων πτυχών της ζωής τους. Οπότε γίνεται αντιληπτό ότι η σημαντικότητα της ικανοποίησης τους στον εργασιακό χώρο αποτελεί ίσως αυτοσκοπό στη ζωή τους.
Παράλληλα, μία από τις σημαντικότερες διαστάσεις της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων, είναι η παρακίνηση που αποτελεί και ένα από τα θέματα μείζονος σημασίας για τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, ιδιαίτερα λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που βιώνουν και την αναγκαιότητα για ανταγωνιστικότητα σε σχέσεις με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.
Η παρακίνηση μπορεί να γίνεται με χρηματικά ή μη χρηματικά κίνητρα τα οποία με βάση τις θεωρίες των αναγκών των εργαζομένων, καλύπτουν ή όχι τις προσδοκίες τους ώστε να είναι αποδοτικοί.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) κατέχουν ηγετική θέση στην ελληνική ταχυδρομική αγορά και έχουν διαδραματίσει, για περισσότερα από 180 χρόνια, ένα σημαντικό ρόλο τόσο στο κοινωνικό, όσο και στο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας, με περισσότερα από 780 καταστήματα, 750 ταχυδρομικά Πρακτορεία και πάνω από 7.900 εργαζομένους.
Τα δεδομένα αυτά καθιστούν απαραίτητη την εφαρμογή ενός οργάνου μέτρησης του βαθμού παρακίνησης του προσωπικού από τους διοικούντες (ερωτηματολόγιο), ώστε η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και τα αποτελέσματά της, να ελέγχονται, να είναι μετρήσιμα και μέσω της διαδικασίας έρευνας ο οργανισμός να εξάγει συμπεράσματα για την ικανοποίηση του προσωπικού καθώς και να βρίσκει λύσεις στα οποιαδήποτε προβλήματα εντοπίζει.