Η καταγραφή της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό με τη χρήση της κλίμακας Vineland και ο ρόλος της εργοθεραπείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-08-20Συγγραφέας
Παγάνη, Ιωάννα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ο αυτισμός είναι μια διάχυτη νευροαναπτυξιακή διαταραχή, άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώνεται από την βρεφική ηλικία και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή. Χαρακτηρίζεται από ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στη δημιουργία σχέσης, στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία και στο παιχνίδι-σκέψη-φαντασία. Τα συμπτώματα ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και το αναπτυξιακό στάδιο, τη σοβαρότητα, τη συνύπαρξη άλλων ιατρικών καταστάσεων, την ιδιοσυγκρασία του ατόμου και περιβάλλοντος.
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό, όπως απεικονίζεται στο επίπεδο των δεξιοτήτων επικοινωνίας, δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, κοινωνικοποίησης και κινητικής ανάπτυξης. Η σκιαγράφηση της λειτουργικότητας των παιδιών με αυτισμό διενεργήθηκε με χρήση της κλίμακας Vineland. Η έρευνα έλαβε χώρα σε ένα δείγμα 120 παιδιών με αυτισμό, τα οποία προέρχονται από την πόλη των Πατρών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επικοινωνία, οι καθημερινές δραστηριότητες, η κοινωνικοποίηση και οι κινητικές δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, ενώ ανέδειξαν τη συμβολή της εργοθεραπείας. Το επίπεδο επικοινωνίας των παιδιών με αυτισμό δεν επηρεάζεται κανένα δημογραφικό στοιχείο. Το επίπεδο των καθημερινών δραστηριοτήτων των παιδιών με αυτισμό επηρεάζεται από την ηλικιακή ομάδα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης, από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και από τη θεραπευτική παρέμβαση. Το επίπεδο κοινωνικοποίησης των παιδιών με αυτισμό εμφανίζεται υψηλότερο από τα προηγούμενα και επηρεάζεται θετικά από την ηλικία και την εκπαιδευτική βαθμίδα. Το επίπεδο κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό επίσης εμφανίζεται υψηλότερο από την επικοινωνία και τις καθημερινές δραστηριότητες, ενώ δεν επηρεάζεται από κανένα δημογραφικό στοιχείο.