Show simple item record

dc.contributor.advisorΓραμματάς, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΠαγκάλου, Σοφία
dc.contributor.otherPagkalou, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-18
dc.date.accessioned2015-08-18T10:36:39Z
dc.date.available2015-08-18T10:36:39Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-08-18
dc.identifier.otherΘΣΠ/2015/00020el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1997
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπό και κεντρικό ερώτημα της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του ρόλου της σχολικής παράστασης στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες, της πολυ-πολιτισμικής σχολικής πραγματικότητας, καθώς και η πρόσληψη του σκηνικού θεάματος απέναντι σε ανήλικους θεατές, αλλά και σε ένα ανομοιογενές και πολυπολιτισμικό κοινό, όπως προκύπτει στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα. Μεθοδολογικά, κατά πρώτον προσεγγίζεται η παιδαγωγική διάσταση της σχολικής παράστασης και στη συνέχεια διερευνώνται οι παράγοντες παραγωγής και η διαδικασία προετοιμασίας της σχολικής παράστασης, διαμορφώνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες της διαπολιτισμικότητας των σύγχρονων τεχνολογιών και επιδρά στο ρόλο του εκπαιδευτικού. Ακολουθεί μια θεωρητική προσέγγιση της έννοιας πρόσληψης της θεατρικής παράστασης όπως εξειδικεύεται περαιτέρω συγκεκριμένα για κοινό με ανομοιογένεια ως προς το πολιτιστικό υπόβαθρο, αλλά και για το ανήλικο κοινό με τις ανάλογες ιδιαιτερότητες. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, σε αντιδιαστολή με τα παλαιότερα πρότυπα σχολικών εορτών, αναδεικνύεται η σχολική παράσταση ως πολιτιστική εκδήλωση, ως σύνοδος όλων των τεχνών και ως “πάμμουσος παιδαγωγία”. Επιπλέον, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα για περαιτέρω κατάρτιση των εκπαιδευτικών καθώς στο πλαίσιο της “πάμμουσου παιδαγωγίας” καλούνται να παίξουν το ρόλο του σκηνοθέτη, του εμψυχωτή, του καθοδηγητή και του συνεργάτη. Στα ευρήματα της μελέτης αναδεικνύονται οι δυνατότητες που παρέχονται από τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους μαθητές, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, για την επίτευξη του καλλιτεχνικού και κυρίως του παιδαγωγικού αποτελέσματος της σχολικής παράστασης με γνώμονα την αρχή της συμμετοχικότητας και την καλλιέργεια της παιδείας των μαθητών γενικότερα. Συμπερασματικά, σημειώνεται το αδιαμφισβήτητο της μεταβολής των σύγχρονων εκπαιδευτικών συνθηκών, όπως επιδρούν στο ρόλο του εκπαιδευτικού, στο ρόλο της θεατρικής αγωγής συνολικά, καθώς πλέον απευθύνεται σε ανομοιογενές κοινό, αλλά και στο ρόλο της Παιδείας εν γένει ως διαμορφωτή και συνειδήσεων των πολιτών προς μια νέας κοινωνικής πραγματικότητας με κοινές πολιτισμικές αναφορές, υπέρ της ειρηνικής συμβίωσης των λαών, παράλληλα με την καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και πολιτισμικής ταυτότητας.el_GR
dc.format.extentiv, 62 p. 30 cm.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατρική αγωγήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΗ σχολική παράσταση μέσα στις νέες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim and objectives of this study is to explore the role of school theatre performance within the modern social and educational framework of multicultural school reality. This study will also be looking at the way underage viewers and the heterogeneous multicultural public perceives theatre through today’s globalised reality. Firstly the pedagogical dimension of school play will be analysed. Following that, an examination of the production factors and the school theatre preparation process, and how these are shaped by modern educational conditions and affected by the educators’ role will be presented. Next, a theoretical approach of the concept of the reception of the school play, adjusted specifically for a culturally heterogeneous and its respective underage audience will follow. The findings of this study indicate that contradictory to the older school celebration model, school theatre is a cultural event which acts as a meeting point for all forms of art and as “pamousos pedagogy”. In addition, it highlights the necessity for furthering teachers’ training and development, as they are called to take upon the role of the director; the animator; the mentor; and the co-worker; through “pamousos pedagogy”. This study’s findings highlight that with the educator’s guidance and the use of new technologies, students have a range of opportunities available to achieve the desired cultural and educational results from their school play. These are governed by principles of inclusivity and the furthering of students education in general. In conclusion, modern education needs are undeniably changing and affecting the educator’s role and their place in theatre education as a whole, as they are now addressing a heterogeneous audience. They are also affecting their role in shaping conscious citizens within the education framework in general thus leading them to a new societal reality with common cultural references for a peaceful coexistence of nations and towards the creation of historical memory and cultural identity.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record