Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Μαριάννα
dc.contributor.authorΚουντουριώτου, Ιωάννα
dc.contributor.otherKountouriotou, Ioanna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-28
dc.date.accessioned2015-07-28T11:42:52Z
dc.date.available2015-07-28T11:42:52Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-07-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2015/00284el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1990
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο αίμα και τα προϊόντα του δεν παράγονται ούτε αντικαθιστώνται με κανένα τρόπο. Οι παγκόσμιοι οργανισμοί υγείας στηρίζονται στην εθελοντική μη αμειβόμενη αιμοδοσία έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ζήτηση του αίματος. Στην Κύπρο, το Κέντρο Αίματος είναι υπεύθυνο για την όλη διαδικασία της αιμοδοσίας και διασφαλίζει ώστε η προσφορά αίματος να μπορεί να φτάσει τα επίπεδα της ζήτησης. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας είναι οι τρόποι επικοινωνίας που χρησιμοποιεί ώστε να προσελκύει νέους αιμοδότες και να παρακινεί τους υφιστάμενους αιμοδότες να δίνουν αίμα πιο συχνά. Στις μέρες μας, τα ψηφιακά μέσα (ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ) είναι αναπόσπαστο μέρος οποιασδήποτε επικοινωνιακής εκστρατείας. Ο πρωταρχικός στόχος της παρούσας μελέτης είναι να αξιολογήσει, μέσω μιας έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου, αν η δημιουργία μιας ιστοσελίδας για την αιμοδοσία θα μπορούσε να υποστηρίξει τις προσπάθειες που καταβάλλονται από το Κέντρο Αίματος της Κύπρου να ενημερώνει, να προσελκύει νέους αιμοδότες και να διατηρεί τους υφιστάμενους εθελοντές αιμοδότες. Επιπλέον προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις παραμέτρους που επηρεάζουν τις αποφάσεις των ατόμων για να δώσουν αίμα με σκοπό να διαπιστώσουμε τι είδους πληροφορίες πρέπει να παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε 500 άτομα εκ των οποίων τα 280 το επέστρεψαν πίσω συμπληρωμένο. Τα αποτελέσματα της είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ως προς τη δημιουργία ιστοσελίδας για την αιμοδοσία. Διαπιστώνουμε ότι άτομα υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου ή/και νεαρότερης ηλικίας είναι πιο θετικά ως προς την δημιουργία ιστοσελίδας. Η έρευνα επίσης καταδεικνύει ότι οι στάσεις και απόψεις ως προς την αιμοδοσία διαφέρουν ανάμεσα σε αιμοδότες και μη αιμοδότες. Περαιτέρω, έχουμε διαπιστώσει ότι οι ανάγκες πληροφόρησης των δύο αυτών τμημάτων πληθυσμού είναι διαφορετικές. Στους υφιστάμενους αιμοδότες τα κίνητρα για αιμοδοσία περιστρέφονται γύρω από αισθήματα αλτρουισμού. Η βολικότητα του τόπου και χρόνου αλλά και η βελτίωση του τρόπο οργάνωσης αιμοδοσιών δύναται να οδηγήσει σε αύξηση της συχνότητας με την οποία προσφέρουν αίμα. Από την έρευνα μας διαπιστώνουμε ότι η εισαγωγή μοντέρνων τεχνολογιών επικοινωνίας, περιλαμβανομένης της ιστοσελίδας και μιας βάσης δεδομένων, μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στις προσπάθειες που καταβάλλονται από το Κέντρο Αίματος. Όσο αφορά στους μη αιμοδότες, είναι ενθαρρυντικό ότι ένας στους δύο είναι i θετικός ως προς το ενδεχόμενο να προσφέρει αίμα. Φαίνεται όμως να έχουν πιο εγωκεντρική προσέγγιση προς την αιμοδοσία και θα αιμοδοτούσαν αν κάποιος δικός τους το είχε ανάγκη. Για το λόγο αυτό καταλήγουμε ότι τα μηνύματα για προσέλκυση μη αιμοδοτών πρέπει να είναι διαφορετικά. Τέλος, το είδος πληροφοριών που χρειάζονται οι μη αιμοδότες είναι διαφορετικό. Ως εκ τούτου εισηγούμαστε όπως η ιστοσελίδα περιέχει δύο μέρη, ένα που αποτείνεται σε αιμοδότες και ένα σε μη αιμοδότες. Το περιεχόμενο των δύο αυτών μερών να είναι διαφορετικό.el_GR
dc.format.extentviii, 103 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕθελοντισμός και αιμοδοσίαel_GR
dc.subjectVolunteering and blood donationel_GR
dc.titleΙκανοποίηση και προσέλκυση αιμοδοτών: Δημιουργία ιστοσελίδας του κέντρου αίματοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThere are no substitutes to blood and blood cannot be produced in any way. Health organizations across the world rely on voluntary non-paid individuals to donate blood in order to meet the increasing demand for blood. In Cyprus, the Blood Centre is responsible to manage the entire blood donation process and ensure that there is sufficient supply of blood (and blood products) to meet the demand. A significant part of that process is communication to attract new blood donors but also to maintain existing donors but also get them to donate more often. In our days, digital media (websites, social media, etc) are becoming an integral part of any communications campaign and the primary objective of this report is to assess, by means of primary research through the use of a questionnaire, whether the creation of a website for blood donation could support to the efforts made by the blood centre of Cyprus to educate, attract new and preserve existing donors. Even more, we attempt to understand the parameters that influence individuals' decisions to donate blood and conclude on the information that needs to be made available online. The questionnaire was handed over to 500 individuals of which 280 responded back. The results are extremely encouraging with regards to the creation of a website for blood donation. In fact, individuals of higher educational level and/or younger age are more positive towards the creation of this website. Our survey findings have revealed that the views and attitudes towards blood donation vary significantly between donors and non-donors. Even more, we conclude that the needs for information between these two groups are different.. Blood donors exhibit higher social sensitivity and altruism. Convenience of location and time and improved ways of organizing blood donations can lead to increase in the frequency they donate blood with. Our findings lead us to the conclusion that the introduction of digital communication technologies, including a website with a database for blood donors, can be beneficial to the efforts of the Cyprus Blood Centre. As far as non-donors are concerned, it is encouraging that one in two said that they are positive towards donating blood. However, it appears that non-donors have a more self-centric attitude and will only donate if someone close to them is in need. We therefore conclude that the messages used to reach and appeal to non-donors need to be different. Even more, the type of information that needs to be made available on the non-donor section is different. As such, we strongly recommend that the website consists of two sections. One that addresses existing blood donors and one for non-donors. The content of each section must be differentel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record