Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαναγιώτου, Αλεξία
dc.contributor.authorΖέρβας, Μάριος
dc.contributor.otherZervas, Marios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-22
dc.date.accessioned2015-07-22T10:22:18Z
dc.date.available2015-07-22T10:22:18Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-07-22
dc.identifier.otherMBA/2015/00311el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1972
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΈνας από τους στρατηγικούς στόχους που τέθηκαν από την ηγεσία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) για την δεκαετία 2010-2020 είναι η υψηλή επιστημονική, τεχνική και επαγγελματική επάρκεια στην εκπαίδευση των φοιτητών. Για την επίτευξη αυτού του στρατηγικού στόχου η Βιβλιοθήκη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΒΤΠ) έχει ένα σημαντικό και ουσιώδη ρόλο να επιτελέσει με την παροχή προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας στους φοιτητές του πανεπιστημίου ούτος ώστε να καταστούν πληροφοριακά επαρκής και αυτόνομοι χρήστες της πληροφορίας (Κωστάκη 2001) για να θεωρούνται πληροφοριακά εγγράμματοι. Παράλληλα η ΒΤΠ είχε θέσει ως ένα από τους πέντε στρατηγικούς της στόχους την Πληροφοριακή Παιδεία. Έχει παρατηρηθεί από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της Βιβλιοθήκης ότι οι πρωτοετείς φοιτητές προερχόμενοι από τη μέση εκπαίδευση δεν γνωρίζουν τις υπηρεσίες τις οποίες έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει μια ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη ούτε έχουν τις δεξιότητες της Πληροφοριακής Παιδείας. Μελετώντας τη βιβλιογραφία παρατηρούμε ότι σε ανεπτυγμένες χώρες οι σχολικές βιβλιοθήκες έχουν καθοριστικό ρόλο στην Πληροφοριακή Παιδεία των μαθητών. Αρχικά η American Research Libraries(ARL) και στη συνέχεια η United Nations Educational Scientific Cultural Organization(UNESCO) και η International Federation of library Association(IFLA) έχουν δημιουργήσει οδηγούς για την προώθηση της Πληροφοριακής Παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι IFLA/UNESCO καθορίζουν τον ρόλο του σχολικού βιβλιοθηκονόμου και αναδεικνύουν τη συνεργασία του σχολικού βιβλιοθηκονόμου με τους εκπαιδευτικούς. Προσδιορίζουν τις απαραίτητες γνώσεις του εκπαιδευτικού για την προώθηση της Πληροφοριακής Παιδείας στους μαθητές. Η UNESCO ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και έχοντας ως στόχο την υποστήριξη όλων των πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας και γεωγραφικής τοποθεσίας, έχει επεκταθεί στην Παιδεία Μέσων καλύπτοντας τις δεξιότητες στη χρήση των υπολογιστών, των πολυμέσων και του διαδικτύου. Η μελέτη εξετάζει τις γνώσεις των μαθητών στην Παιδεία Μέσων και την Πληροφοριακή Παιδεία και αποδεικνύει την ανάγκη για αναβάθμιση του ρόλου των σχολικών βιβλιοθηκών και την εκπαίδευση των εκπαιδευτών.el_GR
dc.format.extent78 σ. 30 εκel_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου -- Βιβλιοθήκηel_GR
dc.subjectΠληροφοριακή Παιδείαel_GR
dc.subjectCyprus University of Technology -- Libraryel_GR
dc.subjectInformation literacyel_GR
dc.titleΗ επίδραση της πληροφοριακής συμπεριφοράς των εν δυνάμει προπτυχιακών φοιτητών στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της βιβλιοθήκης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractOne of the strategic goals set by the leadership of the Cyprus University of Technology (CUT) for the decade 2010-2020 is the high scientific, technical and professional adequacy in student education. To achieve this strategic objective, the Library of the Technological University of Cyprus has an important and essential role to fulfill by providing information literacy programs for the students of the university in order to make the students information sufficient and autonomous information users (Κωστάκη 2001) so that they can be considered information literate. At the same time the Library had set information literacy as one of its five strategic objectives. Since the early years of the Library operation it has been observed that first-year students coming from secondary education are not aware of the services that an academic library can offer them and they do not have any information literacy skills. We can observe by studying the bibliography that in developed countries the school libraries have a key role in the students' information literacy education. Initially the American Research Libraries (ARL) and then the United Nations Educational Scientific Cultural Organization (UNESCO) and the International Federation of library Association (IFLA) have created drivers for promoting information literacy in secondary education. IFLA / UNESCO determine the role of the school librarian and highlight the collaboration of the school librarian with teachers. They also identify the necessary knowledge of the teachers in order to promote information literacy to students. UNESCO, following the technological developments and aiming to support all citizens regardless of age and geographical location, has expanded in Education Media covering skills in computing, multimedia and the Internet. This study examines the students' knowledge in Education Media and Information Literacy and demonstrates the need to upgrade the role of school libraries and the training of teachers.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record