dc.contributor.advisor | Φωτιάδης, Θωμάς | |
dc.contributor.author | Δημουλά, Μαίρη-Μαρία | |
dc.contributor.other | Dimoula, Mary-Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-07-21 | |
dc.date.accessioned | 2015-07-21T11:22:07Z | |
dc.date.available | 2015-07-21T11:22:07Z | |
dc.date.copyright | 2015-06 | |
dc.date.issued | 2015-07-21 | |
dc.identifier.other | MBA/2015/00308 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1962 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται η προσπάθεια διερεύνησης των
παραγόντων εκείνων, που προσδιορίζουν το προφίλ των καταναλωτών στην φαρμακευτική
Αγορά. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να προσδιοριστεί ποιος ή τι είναι αυτό που παρακινεί
τον πελάτη/ασθενή να αγοράσει συγκεκριμένα σκευάσματα (συνταγογραφούμενα φάρμακα
και μη, βιταμίνες, καλλυντικά). Κατά την επιλογή του θέματος, οι ερευνητικές προκλήσεις
προέκυψαν και από τις συνεχείς αλλαγές του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της
χώρας, κατά την περίοδο Σεπτέμβριος 2014- Μάρτιος 2015, στον κλάδο της Υγείας. Έτσι, για
την απόκτηση μιας αντικειμενικής εικόνας για την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων,
διεξήχθη συγκριτική έρευνα απόψεων, μεταξύ και των Γάλλων και των Βούλγαρων
(αναπτυγμένα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διαφορετικό βιοτικό επίπεδο και δείκτη
Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης του ΟΗΕ).
Τα κύρια αποτελέσματα προέκυψαν έπειτα από την απάντηση συνολικά 150
ερωτηματολογίων (συλλογή πρωτογενών δεδομένων), από πολίτες της πρωτεύουσας κάθε
χώρας, πελάτες φαρμακείων και αφορούν οικονομικά, ιατρικά, και προσωπικά κριτήρια
αγοράς των φαρμακευτικών σκευασμάτων. Τα συμπεριφορικά κίνητρα φαίνεται ότι
επηρεάζονται από τους επιστήμονες υγείας, από την τιμή, την διαφήμιση, τις εναλλακτικές
επιλογές προϊόντων και την «κοινή γνώμη». Επιπρόσθετα, διαφαίνεται ότι οι πελάτες
διαφέρουν από χώρα σε χώρα αλλά και μεταξύ τους, στις επιλογές τους και στον ιδιαίτερο
τρόπο δράσης. Η ιδιαιτερότητα αυτή προκύπτει κυρίως από τα διαφορετικά επίπεδα
μόρφωσης και βασικού εισοδήματος του κάθε καταναλωτή φαρμακευτικών προϊόντων.
Μέσω της συγκριτικής ανάλυσης, επομένως, παρατηρείται ότι οι Γάλλοι, οι Έλληνες
και οι Βούλγαροι τείνουν να συμφωνούν σε κάποιες κοινές τάσεις συμπεριφοράς, αλλά και
να διαφέρουν ουσιαστικά, σε ζητήματα μείζονος σημασίας. | el_GR |
dc.format.extent | 259 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Φαρμακευτικό μάρκετινγκ | el_GR |
dc.subject | Καταναλωτικό προφίλ | el_GR |
dc.subject | Κίνητρα καταναλωτικής συμπεριφοράς | el_GR |
dc.subject | Pharmaceutical marketing | el_GR |
dc.subject | Consumer profiles | el_GR |
dc.subject | Μotivated consumer behavior | el_GR |
dc.title | Κριτήρια επιλογής φαρμακευτικών προϊόντων, συγκριτική μελέτη καταναλωτών Ελλάδας-Γαλλίας-Βουλγαρίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In this thesis, the investigation effort to determine the key factors affecting the
consumer profile in the pharmaceutical market is presented. The purpose of this research is to
determine who or what motivates the client/patient to purchase specific formulations
(prescription drugs or not, vitamins, cosmetics). On the topic, the researcher encountered
challenges of the continuous changes in the external and internal environment of the country,
during the period September 2014-March 2015, in the health sector. Thus, to obtain an
objective picture of the purchasing behavior of the Greeks, a comparative opinion survey was
conducted, between the Greeks, French and Bulgarian consumers (developed countries of the
European Union, with different living standards and Human Development Index indicator by
UN).
The main results were obtained after answering a total of 150 questionnaires
(collection of primary data), by citizens and pharmacy customers of the capital city of each
country and where related with financial, medical, and personal purchase criteria of
pharmaceutical preparations. The generated incentives are guided in order, by the health
professionals, by price, advertising, alternative product choices and "public opinion".
Additionally, it appears that customers differ from country to country and between them in
their choices and the particular mode of action. The uniqueness stems mainly from the
different levels of education and basic income of each pharmaceutical product consumer.
Through comparative analysis, therefore observed that the French, Greeks and
Bulgarians tend to agree on some common trends of behavior, but differ substantially in
major issues. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |