Show simple item record

dc.contributor.advisorΚεχαγιάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑληφαντη, Σοφία
dc.contributor.otherAlyfanti, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-20
dc.date.accessioned2015-07-21T05:04:00Z
dc.date.available2015-07-21T05:04:00Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-07-21
dc.identifier.otherMBA/2015/00330el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1947
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης -ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της- έχει ως βασική αρχή και διαχρονικό της στόχο την ικανοποίηση του πελάτη, ως σταθερού συντελεστή της διαρκούς της απόδοσης. Η εστίαση της στρατηγικής μάρκετινγκ στη δημιουργία αξίας για τον πελάτη και η στόχευση για διαρκή ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών του, έστρεψαν την έρευνα στο εσωτερικό της επιχείρησης και κυρίως στους ανθρωπογενείς της πόρους. Αρκετά νωρίς, οι Kotler και Levy (1969) περιέλαβαν μεταξύ των προϊόντων του μάρκετινγκ τα ίδια τα άτομα αναγνωρίζοντας το «προσωπικό» μάρκετινγκ ως μια εγγενή ανθρώπινη δραστηριότητα. Η πλέον καθιερωμένη θεώρηση του Berry (1981) ωστόσο είναι που στρέφει συστηματικά το ενδιαφέρον σε αυτό που ονομάζουμε εσωτερικό μάρκετινγκ αναγνωρίζοντας τον εργαζόμενο ως εσωτερικό πελάτη, την εργασία ως εσωτερικό προϊόν και την προσπάθεια προσφοράς εσωτερικών προϊόντων ως προσπάθεια για την ικανοποίηση τόσο των αναγκών και επιθυμιών αυτών των εσωτερικών πελατών όσο και των στόχων της επιχείρησης. Η θέση που καταλαμβάνει το εσωτερικό μάρκετινγκ στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής μάρκετινγκ, ο τρόπος με τον οποίο και ο βαθμός στον οποίο αλληλεπιδρούν οι δύο περιοχές έχει αποτελέσει αντικείμενο πλήθους εμπειρικών μελετών, έχει τροφοδοτήσει με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα την επιστήμη του μάρκετινγκ και όχι μόνο και έχει καταλήξει σε ένα κυρίαρχο συμπέρασμα: Παρά και πέρα από τις διαφορετικές προσεγγίσεις και οπτικές, οι δύο αυτές περιοχές τόσο αλληλεξαρτώνται όσο και αλληλοσυμπληρώνονται. Στη βάση των ως άνω και στο πλαίσιο της παρούσας, επιχειρείται να διερευνηθεί εμπειρικά ο βαθμός ενσωμάτωσης του εσωτερικού μάρκετινγκ στη στρατηγική μάρκετινγκ των επιχειρήσεων του κλάδου νέων τεχνολογιών, μέσα από την αξιοποίηση σειράς δομικών συστατικών στοιχείων όπως η Ενδυνάμωση, η Επιβράβευση, η Επικοινωνία, η Ανάπτυξη και η Δέσμευση και του ρόλου τους ως κρίσιμων παραγόντων για την οικοδόμηση του προσανατολισμού στην εσωτερική αγορά και του αντικτύπου του στην στρατηγική μάρκετινγκ και στην εν γένει στρατηγική της επιχείρησης. Προς επίρρωση του εμπειρικού χαρακτήρα της παρούσας, στο πρώτο της μέρος (Θεωρητική Προσέγγιση) πραγματοποιείται εκτενής επισκόπηση της διεθνούς ερευνητικής αρθρογραφίας, ενώ στο δεύτερο μέρος της (Εμπειρική Προσέγγιση) καταρτίζεται κλίμακα μέτρησης και διενεργείται έρευνα σε δείγμα του επιλεγέντος πληθυσμού, τα ευρήματα της οποίας επιβεβαιώνουν την ύπαρξη σημαντικού και θετικού συσχετισμού μεταξύ του προσανατολισμού στην εσωτερική αγορά και της στρατηγικής μάρκετινγκ. Παράλληλα, επισημαίνεται ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της επιστήμης του μάρκετινγκ σε όλες του τις εκφάνσεις και αναγνωρίζεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος του δρώντος ανθρώπου διαχρονικά.el_GR
dc.format.extent77 σ. 30 εκel_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel_GR
dc.subjectJob satisfactionel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectMotivation of employeesel_GR
dc.subjectEmployees satisfaction
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένων
dc.titleΥποκίνηση και ικανοποίηση των εργαζομένων στον κλάδο των νέων τεχνολογιών - συγκριτική ανάλυση και αξιολόγηση του βαθμού ενσωμάτωσης του εσωτερικού μάρκετινγκ στη στρατηγική των καθιερωμένων επιχειρήσεων έναντι των επιχειρήσεων αρχικών σταδίωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractCustomer satisfaction is the main principle and the ongoing target of the firm’s marketing strategy, as it is considered to be a stable factor of constant performance. The focus of marketing strategy on customer value creation and ongoing target of satisfying his needs and wishes, directed research towards the firm’s internal functions and particularly its human resources. Quite early, Kotler and Levy (1969) included people themselves among marketing products recognizing "personal" marketing as an inherent human activity. The most well-established view of Berry (1981), however, is the one which systematically focused on what we call internal marketing, recognizing employees as internal customers, jobs as internal products and the effort to offer internal products as an attempt to satisfy both internal customers’ needs and wishes as well as the firm's targets. The space occupied by internal marketing within the firm’s marketing strategy, the way in which and the extent to which these two areas interact with each other, has drawn the attention of numerous empirical studies, catered marketing science with some very interesting results and come up with the following predominant conclusion: Despite and beyond the different approaches and perspectives, these two areas are both interdependent and complement each other. On the basis of the aforementioned and within the scope of the present study, we attempted to empirically investigate the degree of the internal marketing integration into the marketing strategy of new technology sector firms. This was achieved through the utilization of a series of structural components such as employee empowerment, development and reward, internal communication and organizational commitment due to their role as critical predecessors of both internal marketing and marketing strategy and their impact on the overall strategy of the firm. In support of the empirical results of the present study, the first part (Theoretical Approach) includes an extensive overview of the international academic literature, while in the second part (Empirical Approach) we establish a measurement scale and conduct a survey among managers of new technology sector firms. Findings confirm the existence of a significant and positive correlation between internal marketing and overall marketing strategy, noting at the same time the anthropocentric nature of the marketing science in all its expressions and recognizing the leading role of active human over time.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record