Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΑσσιώτης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΣέα, Μαρία
dc.contributor.otherSea, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-16
dc.date.accessioned2015-07-17T06:03:25Z
dc.date.available2015-07-17T06:03:25Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-07-17
dc.identifier.otherΤΡΑ-ΧΡΗ/2015/00195el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1927
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την καταναλωτική συμπεριφορά στην Κύπρο κατά την περίοδο Δεκέμβριο 2014 – Ιανουάριο 2015 και σκοπεύει να δείξει αν όντως έχει αλλάξει, την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Τα αποτελέσματα της παρούσας διατριβής δείχνουν ότι η οικονομική κρίση καταδεικνύεται να επηρεάζει την ζωή των κυπρίων καταναλωτών και να αλλάζει το μοντέλο του καταναλωτή καθώς και την συμπεριφορά του. Στόχος είναι να προσδιοριστούν οι παράγοντες και τα κίνητρα που επηρεάζουν και μεταβάλλουν την συμπεριφορά του καταναλωτή. Επίσης, η διατριβή αυτή στοχεύει να δείξει αν η διαφήμιση συμβάλλει στην συμπεριφορά του κύπριου καταναλωτή σε τέτοιες περιόδους. Για τον σκοπό της έρευνας επιλέχτηκε το ερωτηματολόγιο όπου απάντησαν 212 Κύπριοι καταναλωτές, ηλικίας 18-80 ετών. Το ερωτηματολόγιο στηρίχτηκε στην στάση και την συμπεριφορά του κύπριου καταναλωτή σε τρόφιμα και είδη ένδυσης-υπόδησης σε περίοδο οικονομικής ύφεσης. Μέσα από αυτή την έρευνα προκύπτει ότι ο βασικότερος παράγοντας επηρεασμού της καταναλωτικής συμπεριφοράς του ατόμου αποτελεί το εισόδημα. Η οικονομική κρίση επηρέασε αρνητικά το εισόδημα των περισσότερων νοικοκυριών με αποτέλεσμα να στραφούν σε καινούριες επιλογές για μείωση των δαπανών τους. Άλλαξαν τον τρόπο που ψωνίζουν βάζοντας τις ανάγκες τους σε προτεραιότητα, αναζητούν φθηνότερα προϊόντα, εναλλακτικές επιλογές και αντικαθιστούν τις μάρκες προϊόντων. Επίσης, παρατηρήθηκε, οι κύπριοι καταναλωτές, να καλλιεργούν στον κήπο τους καθημερινής χρήσης αγαθά όπως φρούτα, λαχανικά κ.α. Εξετάστηκε επίσης και ο παράγοντας ψυχολογία, όπου επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά των κύπριων καταναλωτών εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Το άγχος είναι ένας ψυχολογικός παράγοντας όπου επηρεάζει αρνητικά την διάθεση και τις επιλογές των καταναλωτών ιδιαίτερα σε τέτοιες περιόδους. Η γνώμη για αγορά και επιλογή κάποιου αγαθού από το κοινωνικό περίγυρο όπως οικογένεια, φίλοι, συνάδελφοι δείχνει ότι δεν αποτελεί σημαντικός παράγοντας επηρεασμού της καταναλωτικής συμπεριφοράς του ατόμου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας διατριβής, το βασικότερο κίνητρο να πάει ο καταναλωτής για ψώνια αποτελεί η αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης και ακολούθως η αγορά για είδη ένδυσης υπόδησης. Για τους Κύπριους καταναλωτές η διαφήμιση δεν επηρεάζει την αγορά ενός προϊόντος ή είδη ένδυσης- υπόδησης αφού γνωρίζουν πολύ καλά να αποφασίζουν και να διαχειρίζονται τα χρήματα τους σε καιρό οικονομικής κρίσης.el_GR
dc.format.extent89 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚύπρος -- Καταναλωτική συμπεριφοράel_GR
dc.subjectCyprus -- Consumer behaviorel_GR
dc.titleΗ διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Κυπρίων. Η περίπτωση σε τρόφιμα και είδη ένδυσης-υπόδησης σε περίοδο οικονομικής κρίσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present diplomatic work investigates the behaviour of consumers in Cyprus during the period December 2014 - January 2015 and intends to show if it has changed in the period of economic crisis. The results of this study show that the economic crisis demonstrated to affect the life of Cypriot consumers and changing the consumer model and the behaviour. The objective is to identify the factors and motivations that influence and change consumer behaviour. Also, this thesis aims to show whether advertising contributes to the Cypriot consumer behaviour in such periods. For the purpose of this research the questionnaire was chosen which in total 212 Cypriot consumers, from the age 18-80 years old had answered. The questionnaire was based on the attitude and behaviour of the Cypriot consumers regarding to buy food, clothing and footwear during a period of economic crisis. Through this research shows that the basic factor influencing consumer behaviour of individuals is the salary. The financial crisis has negatively affected the income of most households so turn to the new options to reduce their expenditure. They changed the way they shop putting their needs a priority, seek cheaper products, alternatives and replace the product brands. Also, observed, Cypriot consumers to cultivate their garden daily goods, such as fruits, vegetables etc. It has been also examined the psychology factor, which influences consumer behavior of Cypriot consumers due to the economic crisis. Stress is a psychological factor which negatively affects the mood and consumer choice especially in such times. The opinion for buy and choice some product from the social environment such as family, friends, colleagues, shows that is not important factor influencing consumer behavior of the individual. According to the results of this thesis, the main incentive to go shopping for the consumer is buying essentials goods and follows the buy for clothing and footwear. For Cypriot consumer advertising does not affect the buy of a product or clothing and footwear since they know very well to decide and manage their money in a time of economic crisis.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής