Μέτρηση ικανοποίησης των εσωτερικών και εξωτερικών ασθενών απο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας
Abstract
Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας συγκεντρώνει έντονο ενδιαφέρον. Η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας αυξάνει την πιθανότητα για θετικά αποτελέσματα τόσο στα άτομα όσο και ευρύτερα στο κοινωνικό σύνολο.
Η βελτίωση της ποιότητας οδηγεί: σε μεγαλύτερη ασφάλεια των ασθενών στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη βελτίωση της αποδοτικότητας του Οργανισμού.
Η ικανοποίηση των ασθενών είναι σημαντική ένδειξη της ποιότητας που παρέχεται από τα νοσοκομεία. Σήμερα η πλειονότητα των ερευνητών αναγνωρίζουν τη σημασία των απόψεων των χρηστών, σχετικά με τις προτιμήσεις τους για την περίθαλψη στην ανάπτυξη κα οργάνωση των υπηρεσιών.
Η πραγματοποίηση μελετών διερεύνησης του επιπέδου ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών αλλά και των εξωτερικών ασθενών που προσέρχονται στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία, αποτελούν πολύτιμο δείκτη ποιότητας φροντίδας.
Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει το βαθμό ικανοποίησης των χρηστών υπηρεσιών υγείας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης και να προσδιορίσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγησή τους.
Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 349 εσωτερικοί ασθενείς και 312 εξωτερικοί ασθενείς που θέλησαν να συμμετάσχουν στην έρευνα κατά το χρονικό διάστημα Δεκέμβριος 2014 – Ιανουάριος 2015.
Συμπλήρωσαν διαφορετικά δομημένα ερωτηματολόγια (της Διεύθυνσης Ποιότητας και Αποδοτικότητας του Υπουργείου Υγείας) με βάση το CAHPSοι νοσηλευόμενοι σε κλινικές του Νοσοκομείου με τους επισκέπτες των Τακτικών
5
Εξωτερικών Ιατρείων. Για την στατιστική επεξεργασία χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα για τις κοινωνικές επιστήμες SPSS 19.00
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί ασθενείς παρουσίασαν αρκετό υψηλό βαθμό ικανοποίησης από την ιατρονοσηλευτική φροντίδα και το Νοσοκομείο στο σύνολό του.