Show simple item record

dc.contributor.advisorΚάτσης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΧρυσάνη, Αθηνά
dc.contributor.otherChrysani, Athina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-06-26
dc.date.accessioned2015-06-30T11:26:22Z
dc.date.available2015-06-30T11:26:22Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-06-30
dc.identifier.otherΕΠΑ/2015/00035el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1881
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας συνιστά η διερεύνηση των χαρακτηριστικών που συνθέτουν το προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του PISA. Το πρόγραμμα αποτελεί μια εκπαιδευτική έρευνα που πραγματοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης ανά τριετία σε περισσότερες απο 70 χώρες. Στόχος του είναι η συγκριτική καταγραφή, μέσω ερωτηματολογίων δεδομένων σχετικά με τη διαδικασία μάθησης των δεκαπεντάχρονων μαθητών, το υπόβαθρο, τις στάσεις τους και βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τη μάθηση τους, μέσα και έξω απο το σχολείο, αποσκοπώντας στη μελέτη και αξιολόγηση της πιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ισότητα δτην παροχή των μαθησιακών ευκαιριών. Ειδικότερα, το δείγμα της έρευνας μας αποτέλεσαν οι μαθητές με χαμηλό κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισικό υπόβαθρο στη Φιλανδία, την Πορτογαλία και την Κροατία. Η επιλογή των τριών χωρών βασίστηκε τόσο σε παράγοντες που σχετίζονται με το εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας όσο και στη γενικότερη πορεία τους κατά τη συμμετοχή τους στην έρευνα PISA. Το γενικό συμπέρασμα που καταλήγει η ερευνητική μας προσπαθεια έπειτα απο περιγραφική στατιστική ανάλυση των δεδομένων μέσω του προγράμματος SPSS, είναι οτι οι ανθεκτικοι μαθητές αναπτύσσουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τους βοηθούν να ξεπεράσουν προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Τέλος, α συμπεράσματα αυτά μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία αναπροσαρμογής των εκπαιδευτικών διαδικασιών που ακολουθούνται καθώς όπως φαίνεται οι εκπαιδευτικοί κατέχουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη προστατευτικών παραγόντων για τους μαθητες αυτούς. Εξάλλου η εκπαίδευση των παιδιών συνιστά μια παγκόσμια επιταγή και ειδικότερα η διασφάλιση της ακαδημαϊκής επισυτχίας όλων των μαθητών είναι απαραίτητη, ώστε τα άτομα να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται τόσο στις αυξανόμενες απαιτήσεις μια δυναμικής παγκόσμιας οικονομίας, όσο και στην προώθηση της δικής τους ευημερίας και της ποιότητας ζωής γενικότερα.el_GR
dc.format.extent212 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectPISAel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση -- Ανθεκτικοί μαθητέςel_GR
dc.subjectEducation -- Resilient studentsel_GR
dc.titleΑνάλυση του προφίλ των ανθεκτικών μαθητών με βάση τα δεδομένα του προγράμματος PISA 2012el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis paper aims at investigating the characteristics that make up the profile of resistant pupils based on the data of PISA. The PISA program is an educational research carried out in education every three years in more than 70 countries. Its goal is a comparative record, through questionnaires, of the data on the process of learning of fifteen- year old students, their backgrounds and attitudes. The key factors shaping their learning, inside and outside the school is aiming at the study and evaluation of the quality and efficiency of the educational systems. The focus is on the improvement of education quality and the equality in the provision of learning opportunities. In particular, the sample of our study consisted of students with low social, economic and cultural backgrounds from Finland, Portugal and Croatia. The choice of the three countries was based both on factors related to the educational system of each country and on the overall course when participating in the PISA survey. Following a descriptive statistical analysis of the data through the SPSS program, our research effort concludes that resistant learners develop certain characteristics that help them overcome problems that may be encountered. Finally, these findings may provide a basis for the adjustment of educational processes followed, since it is shown that teachers play an important role in the development of protective factors for these students. Furthermore, the education of children constitutes a global imperative. In particular, ensuring the academic success of all students is essential so that people are able to meet both the increasing demands of a dynamic world economy, and to promote their own welfare.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record