Σενάριο συνεργατικής μάθησης στον εικονικό κόσμο του Second Life
Abstract
Η συνεργασία είναι μια δραστηριότητα που θεωρείται σημαντικό στοιχείο της μαθησιακής διαδικασίας. Η καλή επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθεί ποιοτικό αποτέλεσμα. Πρόσφατα οι εικονικοί κόσμοι απέκτησαν υπέρμετρη δημοτικότητα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και όλο και περισσότεροι διδάσκοντες ενσωματώνουν δραστηριότητες και διαλέξεις σε πραγματικό χρόνο σε περιβάλλοντα όπως είναι το Second Life (SL).
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνούμε πως οι φοιτητές ενός συμβατικού πανεπιστημίου αντιλαμβάνονται τη συνεργασία, την επικοινωνία και την παρακολούθηση διαλέξεων σε ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον. Για τον σκοπό αυτό επιλέχθηκε η πλατφόρμα του Second Life και αναπτύχθηκε ένα περιβάλλον το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή ενός σεναρίου συνεργατικής μάθησης. Το περιβάλλον αυτό διασυνδέθηκε με το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης Moodle, μέσω του εργαλείου Sloodle, έτσι ώστε να αξιοποιήσει ορισμένες από τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που προσφέρει το Moodle, ειδικότερα στο σκέλος της επικοινωνίας και των παρουσιάσεων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το εικονικό περιβάλλον μπορεί να υποστηρίξει όλες τις μορφές επικοινωνίας και προσφέρει το αίσθημα της εμβύθισης κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό του, έτσι ώστε να ακολουθεί τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και συνεργασίας, μπορεί να αποτελέσει ένα πολλά υποσχόμενο περιβάλλον που να μπορεί να υποστηρίξει συνεργατικές δραστηριότητες σε πραγματικό χρόνο.