Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Παναγιώτα
dc.contributor.authorΚαρατζά, Σοφία
dc.contributor.otherKaratza, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-04-21
dc.date.accessioned2015-04-21T11:45:37Z
dc.date.available2015-04-21T11:45:37Z
dc.date.copyright2015-01
dc.date.issued2015-04-21
dc.identifier.otherΕΠΑ/2015/00034el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1817
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τα κίνητρα φοίτησης σε συνδυασμό με τα κίνητρα εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας των μαθητών που φοιτούν σε ένα ιδιωτικό, ελληνογερμανικό λύκειο. Για τους σκοπούς της έρευνας, η οποία αποτελεί μια εθνογραφική μελέτη περίπτωσης διάρκειας ενός μήνα, αναλύονται δεδομένα που συλλέχθηκαν από συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με 15 μαθητές του συγκεκριμένου λυκείου. Η ανάλυση των μαθητικών κινήτρων στηρίχθηκε στις θεωρίες περί κινήτρων εκμάθησης της δεύτερης/ξένης γλώσσας με σκοπό να προσδιορίσει τους ατομικούς, κοινωνικούς και καταστασιακούς παράγοντες που επιδρούν στην επιλογή του σχολείου και της γερμανικής γλώσσας από τους μαθητές. H έρευνα αναδεικνύει τη διαμόρφωση και εξέλιξη των μαθητικών κινήτρων εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας μέσα από μια δυναμική διαδικασία που εξελίσσεται κατά τη μαθησιακή πορεία. Ειδικότερα, τα ερευνητικά αποτελέσματα δείχνουν ότι, κατά την περιγραφή της φάσης επιλογής σχολείου και γλώσσας, επικρατούν τα εργαλειακά κίνητρα στον λόγο των μαθητών, εκείνα δηλαδή που συνδέονται με τα πρακτικά οφέλη που απορρέουν από την εκμάθηση της γερμανικής (πραγματοποίηση σπουδών στη Γερμανία & απόκτηση πτυχίων γλωσσομάθειας ως εφοδίων για επαγγελματική αποκατάσταση), ενώ οι συγκεκριμένες επιλογές των μαθητών φαίνεται να είναι ταξικά προσδιορισμένες, δεδομένου ότι προέρχονται από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Από την άλλη πλευρά, τα κίνητρα ενσωμάτωσης, εκμάθησης της γλώσσας λόγω επιθυμίας για αλληλεπίδραση με γερμανόφωνους πολίτες, εμφανίζονται – σχετικά ασθενή – στην περίπτωση λίγων μόνο μαθητών και συνυπάρχουν με τα εργαλειακά κίνητρα. Παράλληλα, η έρευνα εντοπίζει μια άλλη κατηγορία κινήτρων που διαμορφώνονται κατά τη διάρκεια φοίτησης των μαθητών στο σχολείο και αφορούν τη μαθησιακή περίσταση. Η κατηγορία αυτή αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο του σχολείου για την παρακίνηση των μαθητών, αφού αφορά παραμέτρους όπως είναι το θετικό σχολικό κλίμα και οι αποτελεσματικές διδακτικές μέθοδοι, οι οποίες φαίνεται πως συμβάλλουν σημαντικά στην διατήρηση και ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη γερμανική γλώσσα.el_GR
dc.format.extent126 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔίγλωσση εκπαίδευσηel_GR
dc.titleΓιατί επιλέγουμε τη δίγλωσση εκπαίδευση: Ερευνώντας ένα πρόγραμμα ελληνο-γερμανικής εκπαίδευσης μέσα απο τα μάτια των μαθητών λυκείουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstract-------el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record