Show simple item record

dc.contributor.advisorΒλαχόπουλος, Δημήτρης
dc.contributor.authorΚεσίσογλου, Βικτώρια
dc.contributor.otherKesisoglou, Victoria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-03-16
dc.date.accessioned2015-03-20T10:36:17Z
dc.date.available2015-03-20T10:36:17Z
dc.date.copyright2015-01
dc.date.issued2015-03-20
dc.identifier.otherΕΠΑ/2014/00033el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1794
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα πραγματεύεται το ζήτημα του ψηφιακού προφίλ και στάσεων των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής απέναντι στη χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία και προσπαθεί να εντοπίσει την πιθανή σχέση μεταξύ αυτών και της συχνότητας χρήσης των Τ.Π.Ε. σε δραστηριότητες μάθησης μέσα στην τάξη. Το δείγμα της έρευνας, η επιλογή του οποίου έγινε με βολική δειγματοληψία, αποτέλεσαν 82 γυναίκες νηπιαγωγοί, που εργάζονταν σε δημόσια και κοινοτικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λευκωσίας κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε από την ερευνήτρια και αποτελεί μια σύνθεση άλλων ερωτηματολογίων και προσαρμογής αυτών στο θέμα της εν λόγω έρευνας. Το ερωτηματολόγιο στάλθηκε ταχυδρομικώς στο επιλεγμένο δείγμα συνοδευόμενο από επιστολή που επιβεβαίωνε την ανωνυμία και εμπιστευτικότητα των στοιχείων των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα από την έρευνα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες έχουν θετικές στάσεις απέναντι στη χρήση των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία αν και η συχνότητα χρήσης τους παρουσιάζεται κάπως χαμηλότερη. Κυριότερο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική μέτρια θετική συσχέτιση μεταξύ των στάσεων των εκπαιδευτικών (συγκεκριμένα της μεταβλητής που αφορά στις αντιλήψεις των νηπιαγωγών αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της μάθησης με τη χρήση των Τ.Π.Ε. σε σχέση με τις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας) και της συχνότητας με την οποία οι εκπαιδευτικοί κάνουν χρήση των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία τους. Να επισημανθεί ωστόσο ότι, τα αποτελέσματα της έρευνας δεν είναι γενικεύσιμα στο σύνολο των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής της Κύπρου και ισχύουν μόνο για το συγκεκριμένο δείγμα.el_GR
dc.format.extent83 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοί -- Ψηφιακό προφίλel_GR
dc.subjectTeachers -- Digital profileel_GR
dc.titleΔιερεύνηση του ψηφιακού προφίλ και των στάσεων των εν-ενεργεία νηπιαγωγών απέναντι στη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών σε δραστηριότητες μάθησηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study deals with the issue of pre-school teachers’ digital profile and attitudes toward the use of ICT in the educational process and is trying to identify the possible connection between these and the frequency of the use of ICT in learning activities in the classroom. The selection of the research sample was done with convenient sampling and it consisted of 82 women preschool teachers, who worked in public and community kindergartens in Nicosia, during the school year 2013-2014. Data was collected by anonymous questionnaire, which was constructed by the researcher and is a synthesis of other questionnaires and adaptation of these in the subject of the present study. The questionnaire 7 was sent by mail to the selected sample accompanied by a letter that confirmed the anonymity and confidentiality of the data and the participants. The results of the research showed that participants have positive attitudes toward the use of ICT in educational process though their frequency of use is somewhat lower. The main conclusion of the study is that there is a statistically significant moderate positive correlation between the attitudes of educators (specifically of the variable on the perceptions of teachers regarding the effectiveness of learning with the use of ICT in relation to the developmental needs of preschool children) and the frequency with which teachers make use of ICT in their teaching. However, it has to be noted that, the results of the present study cannot be generally applied to all pre-school teachers in Cyprus and are valid only for the specific sample.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record