Η συμβουλή του internet banking στη βελτίωση και ανάπτυξη των τραπεζικών συναλλαγών
Abstract
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρούμε να εξετάσουμε αν και κατά πόσο συμβάλει η ύπαρξη και χρήση του e-banking στην εξέλιξη των τραπεζικών συναλλαγών. Η παρούσα εργασία αποτελείται από εννιά συνολικά κεφάλαια.
Στα τρία πρώτα κεφάλαια, μαζί με το πρώτο κεφάλαιο της εισαγωγής, κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στην πορεία του e-banking, αναφέρουμε τους προσδιοριστικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην υιοθέτηση του e-banking καθώς και στη διείσδυση του στο ευρύ κοινό και στο τέταρτο κεφάλαιο μέσω γραφημάτων παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις του e-banking, οι σημαντικές εξελίξεις του στο διεθνή τραπεζικό χώρο με την Ελλάδα να εμφανίζει τη μικρότερη χρήση του η οποία όμως ακολουθεί ανοδικούς ρυθμούς.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις υπηρεσίες που προσφέρει το internet banking ενώ στο έκτο κεφάλαιο επισημαίνονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του internet banking από την πλευρά των ιδιωτών πελατών και των επιχειρήσεων αλλά και από την πλευρά των τραπεζών.
Στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά για την ασφάλεια του internet banking. Εξηγούμε τους τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζεται η ασφάλεια του χρήστη e-banking, αναφέρουμε τα συχνότερα είδη απειλών και επιθέσεων και παραθέτουμε οχτώ ενδεικτικές μεθόδους για να έχει ο χρήστης ασφαλέστερη πρόσβαση στην υπηρεσία e-banking.
Στο όγδοο κεφάλαιο γίνεται μια έρευνα μέσω ερωτηματολογίων βασισμένη στη κλίμακα Likert, για να διαπιστωθεί κατά πόσον το internet banking λειτουργεί θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα των τραπεζών, συμβάλει στην ικανοποίηση των πελατών των τραπεζών και κατά πόσον θεωρείται ασφαλές μέσο για τη διεκπεραίωση συναλλαγών. Η έρευνα απευθύνεται σε τραπεζικά στελέχη των τριών κύριων τραπεζικών ιδρυμάτων της Ελλάδας, της Εθνικής τράπεζας της Ελλάδος, της Alpha Bank και της Τράπεζας Πειραιώς.
Τέλος, το ένατο κεφάλαιο, περιλαμβάνει την ανάλυση του ερωτηματολογίου, καθώς επίσης και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα αποτελέσματα αυτού τα οποία δείχνουν την θετική επίδραση που έχει το internet banking, τόσο αναφορικά με την ίδια την τράπεζα, όσο και για τους πελάτες της.