Η διεθνής εικόνα του τραπεζικού τομέα της Κύπρου και ο βαθμός αλληλεπίδρασης της με τη συνολική εικόνα της Κύπρου, σε περίοδο κρίσης
Abstract
Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η διεθνής εικόνα του τραπεζικού τομέα της Κύπρου και
η αλληλεπίδραση της με την συνολική εικόνα της Κύπρου σε περίοδο κρίσης, με τη
μέθοδο της ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου.
Η έρευνα αναλύει με συστηματικό τρόπο το δευτερογενές υλικό τεσσάρων
ειδησεογραφικών οργανισμών (BBC, CNN, FOX και Al Jazeera) το οποίο αφορά την
Κύπρο από την 01.01.2012 μέχρι την 31.12.2013. Για της ανάγκες της έρευνας
δημιουργήθηκε ένα ερευνητικό εργαλείο που συγκροτήθηκε από τυπολογικά συστήματα,
τα οποία είτε προήλθαν από άλλες προγενέστερες μελέτες, είτε δημιουργήθηκαν από τα
ίδια τα προς ανάλυση εμπειρικά δεδομένα.
Η παρούσα έρευνα, αντλεί στοιχεία από άλλες έρευνες, αλλά και συνεισφέρει
συμπληρωματικά με νέα ερμηνευτικά πλαίσια, τα οποία προκύπτουν από την ποιοτική
ανάλυση των υπό εξέταση κειμένων, σχετικά με την απεικόνιση της οικονομικής κρίσης.
Η περίοδος της έρευνας χωρίζεται σε τρία μέρη, πριν από την κορύφωση της κρίσης, κατά
τη διάρκεια κορύφωσης της, αλλά και μετά από το τέλος της κορύφωσης της τραπεζικής
κρίσης στην Κύπρο. Μελετά τόσο τα χαρακτηριστικά της εικόνας της Κύπρου, όσο και τα
χαρακτηριστικά της εικόνας τριών ακόμα υποκειμένων της ξεχωριστά, της Μεμονωμένης
Κυπριακής Τράπεζας, του Τραπεζικού Τομέα και της Κυπριακής Οικονομίας.
Γίνεται προσπάθεια να ελεγχθεί αποτελεσματικά η διάσταση της Επίδρασης της Χώρας
Προέλευσης, ώστε να διερευνηθεί η διαδικασία μεταφοράς εικόνας από ένα πολιτικό
υποκείμενο σε ένα άλλο, όπως προκύπτει από την αναγνώριση της επίδρασης της
εταιρικής εικόνας πάνω στη συνολική εικόνα ενός κράτους. Για τον λόγο αυτό, κρίθηκε
αναγκαίο, αφού εντοπίστηκαν τα χαρακτηριστικά της εταιρικής εικόνας του τραπεζικού
τομέα της Κύπρου, να διερευνηθεί ποια από αυτά μεταβιβάστηκαν στη συνολική εικόνα
της χώρας και σε πιο βαθμό την επηρεάζουν.
Μέσω της στατιστικής ανάλυσης των ευρημάτων εντοπίζεται η εικόνα της χώρας στα
διεθνή μέσα, καθώς και των άλλων τριών πολιτικών υποκειμένων της και εξακριβώνεται η
μεταφορά εικόνας από ένα πολιτικό υποκείμενο σε άλλο.