Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηλάκος, Θανάσης
dc.contributor.authorΤρίγκας, Βασίλης
dc.contributor.otherTrigkas, Vasilis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-02-11
dc.date.accessioned2015-02-12T09:37:12Z
dc.date.available2015-02-12T09:37:12Z
dc.date.copyright2014-12
dc.date.issued2015-02-12
dc.identifier.otherΠΛΗ/2014/00158el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1770
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε μελέτη των μέχρι σήμερα διαθέσιμων τρόπων απεικόνισης ασαφών γεωγραφικών φαινομένων ώστε να εντοπιστεί εάν υπάρχει κενό με στόχο αυτό να καλυφθεί μέσα από προτάσεις για πιο λεπτομερή και ρεαλιστική απεικόνισή τους. Για να καταγραφεί με ποιο τρόπο αντιλαμβάνεται κανείς τη διαφορά μεταξύ σαφούς και ασαφούς απεικόνισης χρησιμοποιήθηκε ως περίπτωση μελέτης το Εθνικό Δασικό Πάρκο Τροόδους, του οποίου τα σαφή και ασαφή όρια αποτυπώθηκαν από 10 άτομα μέσα από μια διαδικασία πειράματος. Επόμενο στάδιο υπήρξε ο εντοπισμός υπαρχόντων προγραμμάτων και η διερεύνηση των δυνατοτήτων τους στην απεικόνιση ασαφών γεωγραφικών φαινομένων. Διαπιστώθηκε έτσι ο μικρός αριθμός διαθέσιμων λογισμικών, τα οποία επιπλέον έχουν περιορισμένες δυνατότητες παραμετροποίησης για την απεικόνιση ασαφών γεωγραφικών φαινομένων. Έτσι, δημιουργήθηκαν δύο ομάδες προγραμμάτων. Στην πρώτη ομάδα, υλοποιήθηκαν προγράμματα στα οποία μελετήθηκε ο τρόπος απεικόνισης ασαφών φαινομένων, η εξέλιξη των οποίων μπορεί να υπολογιστεί μαθηματικά. Τα προγράμματα της πρώτης ομάδας είχαν σαν σκοπό την σταδιακή αλλαγή χρώματος μεταξύ δύο χρωμάτων παρουσιάζοντας με αυτόν τον τρόπο την αλλαγή κατάστασης του φαινομένου. Αναπτύχθηκαν στο σύνολο τέσσερα προγράμματα με δίχρωμη απεικόνιση και με χρώμα από τον χρωματικό χώρο RGB για εύκολη μετατροπή του. Στην δεύτερη ομάδα προγραμμάτων μελετήθηκε η ασάφεια που δημιουργεί η χρονική εναλλαγή δύο χρωμάτων. Στο πείραμα αυτό μελετήθηκε η ανθρώπινη αντίδραση στην χρονική εναλλαγή δύο χρωμάτων από αργές ταχύτητες μέχρι πιο γρήγορες, στις οποίες το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να αντιληφθεί τα δύο χρώματα αλλά μια μίξη τους. Ουσιαστικά δημιουργήθηκε η απεικόνιση μιας τρίτης δυναμικής κατάστασης μεταξύ των δύο χρωμάτων. Για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων χρησιμοποιήθηκε το ανοικτό λογισμικό / ελεύθερα διανεμημένο Processing για την δημιουργία απεικονίσεων ασαφών χαρτογραφικών φαινομένων. Η γλώσσα προγραμματισμού Processing (σε Javamode) μας έδωσε την iv δυνατότητα να ελέγξουμε πλήρως την ασαφή απεικόνιση ενός ασαφούς γεωγραφικού φαινομένου. Ο κώδικας των προγραμμάτων είναι στη διάθεση οποιουδήποτε χρήστη (παρατίθεται στο Κεφάλαιο 3 αλλά και σε διαδικτυακό τόπο για την ευκολότερη ανάκτησή του) για περαιτέρω ανάπτυξη ή ενσωμάτωση σε άλλα προγράμματα ή και μετατροπή του κώδικα. Με την ολοκλήρωση της εργασίας, επιτεύχθηκε ο σκοπός που τέθηκε εξαρχής για καθορισμό εννοιών όπως ασαφή και σαφή όρια και η δημιουργία και διάθεση κώδικα για την χαρτογραφική απεικόνιση ασαφών γεωγραφικών φαινομένων. Ο κώδικας αυτός καλύπτει ένα σημαντικό κενό που υπήρχε μέχρι πρότινος στην προσπάθεια λεπτομερούς και ρεαλιστικής απεικόνισης ασαφών φαινομένων.el_GR
dc.format.extentx, 80 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑσαφής απεικόνισηel_GR
dc.subjectFuzzy visualizationel_GR
dc.subjectColour gradationel_GR
dc.subjectΧρωματική διαβάθμισηel_GR
dc.subjectΧαρτογραφίαel_GR
dc.subjectCartographyel_GR
dc.titleΧαρτογραφική απεικόνιση ασαφών γεωγραφικών φαινομένωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present thesis examines the available means of visualization of fuzzy geographic phenomena in order to identify possible limitations and to suggest ways to overcome these. In order to examine how the difference between fuzzy and non-fuzzy visualization is perceived the National Forest Park of Troodos was taken as a case-study. Through an experimental approach ten individuals were asked to sketch-out the fuzzy and non-fuzzy limits of the Park. On the next stage existing programs and their ability to visualize fuzzy geographic phenomena were examined. Thus, the limited number of such programs was realized along with their inherent limitations for customization. Therefore we proceeded with the creation of two groups of programs. In the first group we created programs for the study of the ways of visualization of fuzzy phenomena, whose growth can be calculated in mathematic terms. The first group of programs aimed to the gradual change of two colours thus presenting the change of condition of the phenomenon. Four such programs v were developed with bichrome visualization and with colours from the RGB color space for easy alteration. With the second group of programs we were able to examine the fuzziness that time change between two colours creates. In the relevant experiment we studied human reaction to the time change of two colours from slower to faster speed, where the human eye cannot detect the two colours but a mixture of the two. In reality a visualization of a third dynamic condition between the two colours was created. For the completion of the programs we used the Open source/ free distributed Processing. Processing (in Javamode) is a programming language that provided the ability to fully control the fuzzy visualization of a fuzzy geographic phenomenon. The code of the programs is available to any interested user (in Chapter 3 of the present thesis and also online) for further enhancement or incorporation to other programs or for its alteration. With the completion of the present thesis the goals of the study were met namely the definition of the concepts of fuzzy and non-fuzzy and the creation of a code for the cartographic visualization of fuzzy geographic phenomena. This code represents an important addition to the effort to achieve detailed and realistic visualizations of fuzzy phenomena.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record