Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η χρήση της μητρικής γλώσσας των δίγλωσσων παιδιών ως μέσο μετάβασής τους στην ελληνική: Μια διδακτική παρέμβαση

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2011-00021.pdf (1.765Mb)
    Date
    2011-08-23
    Author
    Θεοδοσιάδου, Μαρία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η αποτελεσματική διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε δίγλωσσα παιδιά όταν ο δάσκαλος είναι μονόγλωσσος, είναι υπαρκτο πρόβλημα στα κυπριακά σχολεία σήμερα. Οι έρευνες διεθνώς συγκλίνουν στο ότι μια δευτερη γλώσσα διδάσκεται αποτελεσματικότερα όταν η μητρική χρησιμοποιείται ως μέσο μετάβασης σε αυτήν. Στην Κύπρο παρέχεται μόνο ενισχυτική διδασκαλία στην ελληνική. Σκοπός, η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη μετάβαση στην ελληνική γλώσσα. Μέχρι τώρα δεν έχουν αξιολογηθεί τα αποτελέσματα απο την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας στα δίγλωσσα παιδιά. Η παρούσα έρευνα διεξήχθηκε σε δημοτικό σχολείο στην Κύπρομε 6 δίγλωσσα παιδιά απο την Ρουμανία.Στόχος της ήταν να διερευνήσει κατά πόσον η χρήση της μητρικής γλώσσας στην διδασκαλία επηρεάζει θετικά τη διδασκαλία της ελληνικής, σε αντιπαραβολή με τη διδασκαλία μόνο μέσω της ελληνικής γλώσσας.Διδάκτηκαν τέσσερις διαφορετικές ιστορίες. Η πρώτη και τρίτη ιστορία διδάκτικνα με αποκλειστική χρήση της ελληνικής γλώσσας, ενώ η δεύτερη και η τεταρτη ιστορία είχαν μεταφραστει στη ρουμανική γλώσσα. Κατά την επεξεργασία της δεύτερης και τέταρτης ιστορίας τα παιδιά χρησιμοποιούσαν τη ρουμανική γλώσσα για την επεξήγηση λέξεων η φράσεων και τη μεταξύ τους επικοινωνία. Με το τέλο της κάθε ιστορίας χορηγείτο ένα γραπτό τεστ αξιολόγησης και τα παιδιά αναδιηγούνταν την ιστορία στα ελληνικά. Οι οδηγίες στο δέυτερο και τέταρτο τεστ ήταν επίσης μεταφρασμένες στη ρουμανική γλώσσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν αύξηση της γενικής επίδοσης των παιδιών όταν χρησιμοποιήθηκε η μητρική τους γλώσσα στη διδασκαλία με μεγαλύτερη αύξηση της επίδοσης στον τομέα της προφορικής και γραπτής έκφρασης. Μικρότερη αύξηση υπήρχε και στον τομέα της κατανόησης και του λεξιλογίου ενώ δεν υπήρχε επίδραση στους τομείς της ορθογραφίας και της χρήσης του άρθρου.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/168
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013