Show simple item record

dc.contributor.advisorΖεμπύλας, Μιχαλίνος
dc.contributor.authorΚαμπάνη, Φρόσω
dc.contributor.otherKampani, Froso
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-22
dc.date.accessioned2011-08-22T14:50:18Z
dc.date.available2011-08-22T14:50:18Z
dc.date.copyright2011
dc.date.issued2011-08-22
dc.identifier.otherΕΠΑ/2011/00020el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/166
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα θέμα στο οποίο επίκεινται αλλαγές έχοντας ως σημείο εκκίνησης το ρόλο που διαδραματίζει και τις λειτουργίες που επιτελεί σε μια δημοκρατική, πολυπολιτισμική ή διαπολιτισμική κοινωνία. Στα πλαίσια των αλλαγών αυτών, η διδασκαλία της Ιστορίας μέσα από αλληλοσυγκρουόμενες πηγές αποτελεί σημαντική προέκταση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την αποδοχή, και σε ποιο βαθμό, ή όχι, και την εφαρμογή της διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα από αλληλοσυγκρουόμενες πηγές στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα στη δημοτική εκπαίδευση όπως επίσης και να ανιχνεύσει καλές εφαρμογές της συγκεκριμένης προσέγγισης στην αίθουσα διδασκαλίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 18 εκπαιδευτικοί δημοτικής εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε ημιδομημένη συνέντευξη και η ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάση τους σκοπούς και τα ερευνητικά ερωτήματα. Από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η διδασκαλία της Ιστορίας μέσα από αλληλοσυγκρουόμενες πηγές αποτελεί αμφιλεγόμενο ζήτημα για τους μετάσχοντες στην έρευνα λόγω των ριζωμένων παραδοσιακών αντιλήψεων και ενδοιασμών για τα προβλήματα που τυχόν θα προκύψουν. Εμφανής είναι επίσης η ανησυχία τους για τις αντιδράσεις που τυχόν θα προκληθούν αλλά και για τη δική τους ανετοιμότητα για τέτοιο εγχείρημα και για πιθανή αποτυχία του εγχειρήματός τους. Από την έρευνα προέκυψε επίσης και η συμβατότητα του υπό έμφαση στόχου για την ειρηνική συνύπαρξη με τη συγκεκριμένη προσέγγιση και την ανάγκη χρησιμοποίησης της για την προώθησή του στόχου στο παρόν στάδιο. Κρίνεται αναγκαίο το εκπαιδευτικό σύστημα, ως επίσημος κρατικός φορέας, να υιοθετήσει ένα ολιστικό και σωστά θεσμοθετημένο πρόγραμμα χρήσης αλληλοσυγκρουόμενων πηγών στο μάθημα της Ιστορίας με σαφή στρατηγική η οποία να εφαρμόζεται από το σύνολο των εκπαιδευτικών. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα προσδοκούν ότι με βασική και ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση θα επιτευχθεί η διάλυση των προκαταλήψεων και θα τονισθεί η αυτοπεποίθηση και ετοιμότητα για την επιτυχή υιοθέτηση της προσέγγισης. Λόγω των ευαισθησιών επί του θέματος η κατάλληλη ψυχολογική προπαρασκευή εκπαιδευτικών, γονιών και γενικά της κοινής γνώμης είναι σημαντικής σημασίας για την επιτυχία στο εγχείρημα.el_GR
dc.format.extent148 σ. πιν. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΜάθημα ιστορίας -- Κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημαel_GR
dc.titleΗ διδασκαλία της ιστορίας μέσα απο αλληλοσυγκρουόμενες πηγές. Προοπτικές και πιθανά ανοίγματαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.contributor.committeememberΜιχαηλίδου, Αθηνά Δρ.
dc.contributor.committeememberΠέτρου, Αλέξιος
dc.description.translatedabstractThe approach to history teaching constitutes during recent decades both at European and international level an issue in which changes having as starting as role and function towards a democratic multicultural or intercultural society are imminent. In this context history teaching through conflicting sources constitutes significant extension. The aim of this research is to explore the acceptance, the degree of acceptance and the possibility of its application in teaching history through conflicting sources in the educational system of Cyprus and more concretely in primary education, as well as to investigate good applicability versions of this approach at classroom level. The sample comprised 18 primary school teachers. A semi-structured interview was used and data analysis was conducted with the aim and research questions in mind. Data analysis showed the teaching history through conflicting sources constitutes a controversial issue, because of the deeply rooted traditional perceptions and the concerns for problems that may arise. Clear is also the concern for possible reaction as well as teacher’s lack of proper preparation for such enterprise and the possibility of failure. The data analysis showed also the compatibility of the objective, under emphasis, for peaceful coexistence to this approach and the need for its application for the promotion of the aim at this stage. It is consioleved imperative that the education system, as the formal state institution, adopt a holistic and properly institutionalized curriculum for teaching history through conflicting sources with clean strategy which should be applied by all the teachers. The participants in the research expect through basic and in-service education teacher’s prejudices will be uprooted and their confiolence and readiness for successful applications of this approach will be reinforced. Because of the existiving sensitivities for this issue it is consioleved imperative that teachers, parents and society in general be properly informed about the significance of the enterprise.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record