Η διδασκαλία της Ελένης του Ευρυπίδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Παράδοση και Νεωτερικότητα
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή μελετά και αξιολογέιτο σχολικό εγχειρίδιο της Ελένης του Ευευπίδη, το οποίο χρησιμοποιείται στη Γ' τάξη του Γυμνασίου για την εισαγωγή των μαθητών στη μελέτη του αρχαίου ελληνικού δράματος. Στο πρώτο μέρος, αναδικ΄νύω τα βασικά θέματα της Ελένης του Ευριπίδη, όπως είναι η αντίθεση ανάμεσα στα φαινόμενα και την πραγματικότητα, ο πόλεμος ως μεγαθέμα του έργου, οι υπαινιγμοί του κειμένου σε σχέση με τη σύγχρονη ιστορικο-κοινωνική πραγματικότητα και τα διαφιλονικούμενα ζητήματα ειδολογικής του κατάταξης παράλληλα με το ήθος των πρωταγωνιστικών χαρακ΄τήρων του έργου. Στις επόμενες ενότητες διερευνώ θέματα διδακτικής μεθοδολογίας του σχετικού εγχειριδίου και επιχειρώ την αποτίμηση του σχολικού βιβλίου με γνώμονα τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των διδακτικών εγχειριδίων. Διαπιστώνονται αρκετά πλεονεκτήματα και κανοτομίες στα μέσα παρουσίασης που υιοθετεί όπως επίσης και ορισμένες ελλείψεις, για τις οποίες παραθέτω τρόπους βελτίωσης. Στην τελευταία ενότητα της μεταπτυχιακής διατριβής αξιολογώ την νεοελληνική μετάφραση που χρησιμοποιείται στο παρόν σχολικό βιβλίο καθως και την καταλληλότητα της για τη διδασκαλία της Ελένης του Ευρυπίδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.