Το μάρκετινγκ καταναλωτικών αγαθών ταχείας διακίνησης (FMCG) και πως εφαρμόζεται στον τομέα ποτών: Μελέτη KEO PLC
Abstract
Η εργασία επιχειρεί να προσδιορίσει τα βασικά χαρακτηριστικά των στρατηγικών μάρκετινγκ προϊόντων ταχείας διακίνησης στον κλάδο των ποτών. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των βασικών χαρακτηριστικών της καταναλωτικής συμπεριφοράς που παρατηρείται σε αυτό τον κλάδο και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Μελέτη περίπτωσης της εργασίας είναι η εταιρεία KEO plc που δραστηριοποιείται με σημαντική επιτυχία στον κλάδο. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται είναι η πρωτογενής έρευνα με τη χρήση δομημένων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου. Παράλληλα σημαντικό ρόλο στη λήψη των δεδομένων έχει η συνέντευξη του διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρίας KEO plc. Τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν ότι υπάρχει σημαντική αφοσίωση των καταναλωτών στην κατηγορία τον ποτών, ωστόσο προτιμούν να δαπανούν σε μεγάλες υπεραγορές, αντί σε μικρότερα καταστήματα. Η οικονομική κρίση έχει πλήξει σε σημαντικό βαθμό την καταναλωτική δαπάνη λόγω της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Η αναδιάρθρωση του πλάνου μάρκετινγκ της KEO plc οφείλει να βασιστεί στην ευέλικτη τιμολόγηση, στη διαφοροποιημένη προβολή των προϊόντων και στην ενίσχυση της αποκεντρωμένης διανομής των προϊόντων της.