Κλιματικές αλλαγές και επιχειρηματικότητα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2014-07-30Συγγραφέας
Σπηλιώτης, Παρασκευάς
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα εργασία εστιάζει σε αυτές τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που είναι δυνατόν να ανακύψουν λόγω της κλιματικής αλλαγής στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου και ιδιαίτερα στην Ελλάδα τα επόμενα 10-20 χρόνια. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά σε διάφορες μελέτες των προηγούμενων ετών, με σπουδαιότερη αυτή του Llewellyn (2007). Στη συνέχεια, αναλύθηκαν οι ακόλουθοι τομείς/οικονομικοί κλάδοι: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή, Προώθηση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα κτίρια, Χρηματοπιστωτικός τομέας και αγορές άνθρακα, Ασφάλειες, Βιολογική γεωργία, Βιοκαύσιμα, Τρόφιμα και ποτά, Τηλεπικοινωνίες και Τουρισμός, οι οποίοι αναδείχθηκαν μετά από μια προκαταρκτική επισκόπηση του συνόλου των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα και οι οποίοι διαφαίνεται ότι παρουσιάζουν επενδυτικές ευκαιρίες συνδεόμενες με την κλιματική αλλαγή. Σε κάθε εξεταζόμενο κλάδο η ανάλυση γίνεται κατ’ αρχήν ποιοτικά και όπου είναι δυνατόν και ποσοτικά αξιοποιώντας κλαδικές μελέτες, στατιστικά μοντέλα, κλπ. Για την ποιοτική αξιολόγηση του επιχειρηματικού κινδύνου και της ευκαιρίας που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή στη βάση των 4 διαστάσεων (κλιματικές συνθήκες, κανονιστικό πλαίσιο, διαφοροποίηση συμπεριφοράς καταναλωτών, δυνατότητες ενσωμάτωσης καινοτομίας), χρησιμοποιείται μια 7-βαθμιαία ποιοτική κλίμακα. Επιπλέον, παρουσιάσαμε με την χρήση μαθηματικού μοντέλου τις τιμές της κλιματικής αλλαγής μέχρι και το 2050. Συνολικά, παρουσιάσαμε πως η κλιματική αλλαγή αποτελεί πρόβλημα για το σύγχρονο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον αλλά με σωστή διαχείριση και προετοιμασία μπορεί και αποτελεί εφαλτήριο ανάπτυξης για διάφορους οικονομικούς κλάδους. Τέλος, μέσω ανάλυσης παλινδρόμησης προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε το περιβάλλον στο οποίο θα διαμορφωθεί ο κλάδος του τουρισμού στην Ελλάδα τα επόμενα 35 χρόνια.