Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα της εκπαίδευσης
Abstract
Η διατριβή αυτή εστιάζεται στη σημασία που κατέχει ο ανθρώπινος παράγοντας στη λειτουργία και την παραγόμενη αξία της εκπαιδευτικής μονάδας. Στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν τη σημασία επένδυσης σε ανθρώπινο δυναμικό, ενώ έρευνες αποδικνείουν οτι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που πρωταγωνιστούν στη διεθνή σκηνή, όχι μόνο επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό αλλα και λαμβάνουν μεγάλες αποδόσεις απο τις επενδύσεις αυτές. Η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και γενικότερα ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αποτελούν ένα σημαντικό άξονα προώθησης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Το θέμα αποκτά ιδιαίτερη σημασία στις περιπτώσεις σχεδιασμού και εφαρμογής εκπαιδευτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Στη διατριβλη αυτή αναλύουμε τη θεωρία του ανθρωπινου δυναμικού στην δια΄χείριση του στην εκπαίδευση, τα συστήματα δεικτών μέτρησηςτης ακαδημαϊκής ερευνητικής δραστηριότητας με σκοπό την υποστήριξη της στρατηγικής έρευνας καινοτομίας στην εκπαίδευση. Ολα αυτά εμπίπτουν στις ανάγκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να ανταποκριθούν στις πιέσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος για στρατηγική διοίκηση. Η υποστήριξη τηε στρατηγικής έρευνας και καινοτομίας απο ένα κατάλληλο στρατηγικό σύστημα επιλέχθηκε ως η αναγκαία προϋπόθεση. Επίσης η αξιοποίηση ενός στρατηγικού συστήματος ανθρώπινου δυναμικού, υποστήριξης της στρατηγικής έρευνας και καινοτομίας στα πανεπιστήμια, επιτρέπει την συγκριτική τους αξιολόγηση αλλά και την προοπτική διασύνδεσης των πανεπιστημίων με τα εθνικά και ευρωπαϊκά συστήματα με σκοπό ένα αποτελεσματικό σχεδιασμό τηε έρευνας και καινοτομίας.