Η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στον τραπεζικό τομέα. Σύγχρονες εξελίξεις. Η περίπτωση του Νέου Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου
Abstract
Μέσα από την παγκοσμιοποίηση, τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και την οικονομική κρίση, αρχίζει να διαφαίνεται όλο και περισσότερο η τάση για συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη του Ανθρωπίνου Δυναμικού ως το πλέον συγκριτικό πλεονέκτημά των επιχειρήσεων έναντι των ανταγωνιστών τους. Προς τούτο και οι αρμόδιες Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ) ενεργούν πάνω σε μια τέτοια Στρατηγική και διαμορφώνουν τις απαιτούμενες συνθήκες βάσει των εκάστοτε συνθηκών.Οι γνώσεις, οι ικανότητες, οι δεξιότητες και ο επαγγελματισμός των εργαζομένων, το αίσθημα σταθερότητας και ασφάλειας στην εργασία, συνιστούν στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης, την ικανότητά της να εξυπηρετεί, την λεγόμενη φήμη και πελατεία αλλά επιπλέον δίνει την αίσθηση θα λέγαμε της "υγείας" τόσο στον ευρύτερο επιχειρηματικό και τραπεζικό κόσμο, όσο και στο καταναλωτικό κοινό. Η παρούσα διπλωματική αναλύει τον ρόλο που διαδραματίζει η διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού στην αξιοποίηση και αξιολόγηση του προσωπικού των τραπεζών, ειδικότερα δε αναφερόμαστε στην περίπτωση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.
Ειδικότερα, στόχος της εργασίας είναι να αποτυπώσει τον μηχανισμό λειτουργίας της ΔΑΔ στο νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο σε σχέση με τα σύγχρονα εργαλεία που χρησιμοποιεί ώστε να εξυπηρετεί τους στόχους της. Επίσης, δευτερευόντως μέσα από πρωτογενή έρευνα που διεξήχθη στο χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου-Απριλίου 2014 - διερευνάται η τωρινή κατάσταση στην λειτουργία της ΔΑΔ στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο σε σχέση πάντοτε με τις γενικές αρχές που διέπουν τη ΔΑΔ, όπως αναφέρονται στη διεθνή και όχι μόνο βιβλιογραφία.