Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές στην αγγλική σχολή Λευκωσίας: Ειρινική και φιλική συνύπαρξη ή παράλληλοι δρόμοι
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2011-08-22Συγγραφέας
Καμέρη, Νεοφύτα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα εργασία εστιάζει το ενδιαφέρον της στο χώρο της Αγγλικής Σχολής Λευκωσίας, όπου συνυπάρχουν σήμερα Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τους μηχανισμούς με τους οποίους η εθνική ταυτότητα των ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων μαθητών της Αγγλικής σχολής Λευκωσίας ςπεισέρχεται στη δημιουργία σχέσεων φιλίας και αλληλοαποδοχής μεταξύ τους. Η διερεύνηση αυτή γίνεται στη βάσξ συνεντεύξεων που πάρθηκαν απο μαθητές, εκπαιδευτικους και γονείς της σχολής. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάση θεματικλες κατηγορίες που αντιστοιχήθηκαν στα βασικά ερευνητικά εωτήματα που τέθηκαν σε μια προσπάθεια ανάλυσης του βασικού σκοπού τηε έρευνας. Όπωςε διαφάνηκε απο τα ερευνητικά πορίσματα τηε παρούσας έρευνας, οι φιλικές σχέσεις μεταξύ ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων μαθητών της Αγγλικής σχολής είναι περιορισμένες και θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως παράλληλη συμβίωση. Κυριότερη αιτία της περιορισμένης επαφής διαφάνηκε να είναι η γκώσσα, ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των μαθητων. Αναφερόμενοι οι συμμετέχοντες και σε άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τη σύναψη σχέσεων φιλίας εξήγησαν πως υπάρχουν ακόμα αρνητικές προκαταλήψεις και στάσεις μεταξύ των δυο εθνιλων ομάδων που ενισχύονται απο τα ΜΜΕ, την κοινή γνώμη, το σχολείο, την οικογένεια. Εξήγησαν επίσης πως το άλυτο Κυπριακό πρόβλημα και η κοινωνική αποξένωση των δυο κοινοτήτων για 34 τόσα χρόνια, αποτελέι πρόσφορο έδαφος για ενίσχυση των αρνητικών προκαταλήψεων και τη δαιμονοποίηση του εχθρού. Οι αρνητικές αυτές εικόνες αλλά και οι επιδράσεις που δέχονται οι μαθητές απο το εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα την παρεχόμενη πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαφένονται καθοριστικές στη δημιουργία αρνητικών στάσεων προς την άλλη ομάδα ενώ παράλληλα θςωρούνται ως εμπόδιο για τη σύναψη σχέσεων φιλίας μεταξύ ΄ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων. Η αγγλική σχολή είναι εκ φύσεως της ένα πολυπολιτισμικό σχολείο. Εντοθτοις όπως διαφάνηκε μέσα από την έρευνα στη σχολή δεν εφαρμόζεται αποιαδήποτε θεσμοθετημένη πολιτική διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η χρήση διαπολιτισμικών μεθόδων και τεχνικών στηρίζεται στις ατομικές προσπάθειες των ίδιων των εκπαιδευτικών οι οποίοι ερμηνεύουν ποικιλοτρόπως τι αποτελεί διαπολιτισμική ή πολυπολιτισμική αγωγή.