Show simple item record

dc.contributor.advisorΖμας, Αριστοτέλης
dc.contributor.authorΚλώθου, Άννα
dc.contributor.otherKlothou, Anna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-23
dc.date.accessioned2014-07-23T08:54:05Z
dc.date.available2014-07-23T08:54:05Z
dc.date.copyright2014-05
dc.date.issued2014-07-23
dc.identifier.otherΕΠΑ/2014/00032el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1590
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα πεδία αναπλαισίωσης και ειδικότερα οι λόγοι που παράγονται σε αυτά επι-τρέπουν την κατανόηση της νοηματοδότησης που αποδίδεται σε ένα Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) από τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντικό να μελετηθούν οι τρόποι με τους οποίους μετασχηματίζονται οι βασικές αρχές ενός νέου ΠΣ στα Μαθηματικά, εξαιτίας των διαφορετικών λόγων από τους οποίους αντλούν οι εκπαιδευτικοί. Οι λόγοι αυτοί αναδεικνύουν το νόημα που αποδίδεται στο περιεχόμε-νο του νέου ΠΣ, καθώς και τον τρόπο που αυτό αναπλαισιώνεται, κατά συνέπεια, και τις συνθήκες υλοποίησής του στην τάξη. Το πλαίσιο υλοποίησης της παρούσας έρευνας συνιστά μια πρόσφατη μεταρ-ρυθμιστική προσπάθεια στην ελληνική υποχρεωτική μαθηματική εκπαίδευση, ενταγ-μένη σε μια γενικότερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία αφορούσε την ανάπτυξη νέων ΠΣ. Αξιοποιώντας το θεωρητικό πλαίσιο του Bernstein (2000), η εργασία ε-στιάζεται στον αντίκτυπο αυτής της μεταρρύθμισης στις διαδικασίες αναπλαισίωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του νέου ΠΣ των μαθηματικών για ένα σχολικό έτος. Ειδικότερα, το ερευ-νητικό πρόβλημα της παρούσας μελέτης αφορά τη διερεύνηση του παιδαγωγικού λό-γου που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί για τις τέσσερις βασικές διεργασίες του νέου Προγράμματος Σπουδών των μαθηματικών, με στόχο την αναγνώριση των πεδίων αναπλαισίωσης στα οποία τοποθετούνται προκειμένου να υλοποιήσουν τις διεργασίες αυτές στην τάξη. Το δείγμα αποτέλεσαν 6 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαί-δευσης, οι οποίοι ανήκαν σε σχολείο πιλοτικής εφαρμογής στη Θράκη. Τα ερευνητι-κά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων ήταν η παρατήρηση και η συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι η νοηματοδότηση και η υλο-ποίηση των μαθηματικών διεργασιών είναι αποτέλεσμα παράλληλων αναπλαισιώσε-ων σε διαφορετικά επίπεδα.el_GR
dc.format.extent249 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕλληνική υποχρεωτική μαθηματική εκπαίδευση -- Νέο πρόγραμμα σπουδώνel_GR
dc.subjectGreek compulsory mathematical education -- New curricula of studiesel_GR
dc.titleΕκπαιδευτικοί και νέο πρόγραμμα σπουδών στα μαθηματικά: Η εφαρμογή μιας μεταρρύθμισης στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe recontextualised fields and, more specifically, the discourses produced in them facilitate the realization of the ways in which teachers decipher and interpret a curriculum of studies. Such orientation renders it important to study the ways in which the main principles of a new curriculum of studies in Mathematics are modified due to various reasons that teachers can raise. These reasons point out/ emphasize the meaning that is given to the content of a new curriculum of studies as well as the way in which it is recontextualised. Consequently, the conditions under which the new cur-riculum is realized in class are also pointed out. The present research has been realized based on a recent reformatory attempt in the Greek compulsory Mathematical education. This reformatory attempt is part of a more general reformational movement in education regarding the development of new curricula of studies. Using the theoretical context of Bernstein (2000), the present study focuses on the impact this reformation had on the procedures of recontextualisa-tion of the teachers of primary education who participated in the pilot application of the new curriculum of studies in Mathematics for one school year. In specific, the pre-sent study attempts to explore (explores) the pedagogical discourse the teachers de-velop for the four main processes of the new curriculum of studies in Mathematics so as to identify the fields of recontextualisation they are positioned on in order to realize these processes in class. The research sample are six teachers of primary education who worked at one of the schools of the pilot application phase in Thrace. The re-search tools used for the collection of data were the non-participant observation and the semi-structured interview. The data analysis showed that the meaning rendered to and the way the mathematical processes are realized in class are the result of parallel recontextualisations at different levels.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record