Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Εκπαιδευτικοί και νέο πρόγραμμα σπουδών στα μαθηματικά: Η εφαρμογή μιας μεταρρύθμισης στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2014-00032.pdf (2.654Mb)
    Date
    2014-07-23
    Author
    Κλώθου, Άννα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Τα πεδία αναπλαισίωσης και ειδικότερα οι λόγοι που παράγονται σε αυτά επι-τρέπουν την κατανόηση της νοηματοδότησης που αποδίδεται σε ένα Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) από τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντικό να μελετηθούν οι τρόποι με τους οποίους μετασχηματίζονται οι βασικές αρχές ενός νέου ΠΣ στα Μαθηματικά, εξαιτίας των διαφορετικών λόγων από τους οποίους αντλούν οι εκπαιδευτικοί. Οι λόγοι αυτοί αναδεικνύουν το νόημα που αποδίδεται στο περιεχόμε-νο του νέου ΠΣ, καθώς και τον τρόπο που αυτό αναπλαισιώνεται, κατά συνέπεια, και τις συνθήκες υλοποίησής του στην τάξη. Το πλαίσιο υλοποίησης της παρούσας έρευνας συνιστά μια πρόσφατη μεταρ-ρυθμιστική προσπάθεια στην ελληνική υποχρεωτική μαθηματική εκπαίδευση, ενταγ-μένη σε μια γενικότερη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η οποία αφορούσε την ανάπτυξη νέων ΠΣ. Αξιοποιώντας το θεωρητικό πλαίσιο του Bernstein (2000), η εργασία ε-στιάζεται στον αντίκτυπο αυτής της μεταρρύθμισης στις διαδικασίες αναπλαισίωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του νέου ΠΣ των μαθηματικών για ένα σχολικό έτος. Ειδικότερα, το ερευ-νητικό πρόβλημα της παρούσας μελέτης αφορά τη διερεύνηση του παιδαγωγικού λό-γου που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί για τις τέσσερις βασικές διεργασίες του νέου Προγράμματος Σπουδών των μαθηματικών, με στόχο την αναγνώριση των πεδίων αναπλαισίωσης στα οποία τοποθετούνται προκειμένου να υλοποιήσουν τις διεργασίες αυτές στην τάξη. Το δείγμα αποτέλεσαν 6 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαί-δευσης, οι οποίοι ανήκαν σε σχολείο πιλοτικής εφαρμογής στη Θράκη. Τα ερευνητι-κά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων ήταν η παρατήρηση και η συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι η νοηματοδότηση και η υλο-ποίηση των μαθηματικών διεργασιών είναι αποτέλεσμα παράλληλων αναπλαισιώσε-ων σε διαφορετικά επίπεδα.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1590
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013