Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΤριγώνης, Ευάγγελος
dc.contributor.otherTrigonis, Evaggelos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-23
dc.date.accessioned2014-07-23T08:50:46Z
dc.date.available2014-07-23T08:50:46Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-07-23
dc.identifier.otherΔΜΥ/2014/00212el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1587
dc.descriptionΠεριέχει βιβλίογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός και στόχοι: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να ορισθεί το πλαίσιο της οργανωσιακής κουλτούρας σε ένα από τα μεγαλύτερα γενικά νοσοκομεία της Ελλάδας, το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» και να μετρηθεί ο βαθμός ικανοποίησης των επαγγελματιών υγείας, που το στελεχώνουν. Το θεωρητικό πλαίσιο από την υπάρχουσα σχετική βιβλιογραφία και η έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου στο προσωπικό, στόχο έχουν να κατανοήσουμε το ρόλο της οργανωσιακής κουλτούρας στην ανάπτυξη μιας μεγάλης νοσοκομειακής μονάδας, αλλά και το βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης του προσωπικού της, σε μια περίοδο μεγάλων, ραγδαίων και εν πολλοίς βίαιων αλλαγών, που συντελούνται τόσο στο χώρο της υγείας, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον της χώρας. Υλικό και μέθοδος: Δείγμα για την έρευνα αποτέλεσαν τετρακόσια τριάντα (430) άτομα, δηλαδή το 25,5% του συνολικού πληθυσμού των 1.686 εργαζομένων σε όλες τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου και βρισκόταν σε αναλογία με την σύνθεση των κλάδων σε αυτό. Η ανταπόκριση του δείγματος άγγιξε το 74,19 % , αφού απαντήθηκαν 319 ερωτηματολόγια. Στο σύνολο αυτών των συμμετεχόντων το 66,8 % ήταν γυναίκες και το 33,2 % άνδρες. Οι νοσηλευτές, ήταν 135 (44,3 %), οι ιατροί ήταν 76 (24,9%), οι τεχνολόγοι επαγγελματίες υγείας 28 (9,2%), και οι λοιποί επιστήμονες της Ιατρικής Υπηρεσίας 21 (6,9%). Οι υπάλληλοι της Διοικητικής Υπηρεσίας ανήλθαν στους 39 (12,8%) και της Τεχνικής Υπηρεσίας στους 6 (2%). Η μέση τιμή της ηλικίας των συμμετασχόντων ήταν τα 42,1 έτη και των ετών υπηρεσίας τα 16,1 έτη. Ως όργανο μέτρησης επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο Organizational Culture Profile (OCP) των O’Reilly & Chatman, που περιείχε κλίμακες οργανωσιακής κουλτούρας και επαγγελματικής ικανοποίησης. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 18.0. Αποτελέσματα: Ο παράγοντας της «υποστηρικτικότητας» είναι αυτός που κυριαρχεί ως σημαντικός, στις αντιλήψεις των συμμετεχόντων για τα απαραίτητα χαρακτηριστικά της εργασίας τους και ακολουθούν «ο προσανατολισμός στην απόδοση», «η σταθερότητα», «η έμφαση στην ανταμοιβή», «η κοινωνική υπευθυνότητα», ενώ τελευταίοι οι παράγοντες «της καινοτομίας» και της «ανταγωνιστικότητας», αποτυπώνοντας με τα παραπάνω χαρακτηριστικά την ιδανική, για τους εργαζομένους του Γ.Ν.Α. «Γ. Γεννηματάς», οργανωσιακή κουλτούρα. Η «υποστηρικτικότητα» είναι ταυτόχρονα ο κυρίαρχος παράγοντας που προάγεται από τον Οργανισμό, παρατηρώντας με τον τρόπο αυτό, μια ταύτιση του κυρίαρχου παράγοντα, ανάμεσα στην επιθυμητή και την προαγόμενη από τον οργανισμό κουλτούρα. Παρατηρείται όμως διάσταση ως προς την σημαντικότητα και την προαγωγή των υπόλοιπων παραγόντων, αναδεικνύοντας το χάσμα μεταξύ ιδανικής και πραγματικής κουλτούρας. Τελευταίες στη προαγωγή από τον οργανισμό βρίσκονται «οι υψηλές αμοιβές για την καλή απόδοση» και «οι ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη». Τα συγκεκριμένα αποτελούν και την κύρια πηγή δυσαρέσκειας του προσωπικού, που καταγράφει την μεγαλύτερη ικανοποίησή του από τους συνεργάτες, τους προϊσταμένους και το περιεχόμενο της εργασίας. Διαπιστώθηκε ότι το 41 % των εργαζομένων στο Γ.Ν.Α. «Γ. Γεννηματάς» είναι αρκετά ή πάρα πολύ, συνολικά ικανοποιημένοι.el_GR
dc.format.extent122 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΟργανωσιακή κουλτούραel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.subjectOrganizational cultureel_GR
dc.subjectSatisfaction health professionalsel_GR
dc.titleΟργανωσιακή κουλτούρα και επαγγελματική ικανοποίηση στους επαγγελματίες υγείας. Η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών "Γεώργιος Γεννηματάς"el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractGoals: The goal of this research is to define the nature of the organizational culture in one of the biggest general hospitals of Greece, the General Hospital of Athens “Georgios Gennimatas” and measure the degree of job’s satisfaction of the healthcare professionals that work there. The theory from the existing bibliography as well as the research performed in the form of questionnaires aim to understand the role of organizational culture in the development of a big medical institution, as well as in the degree of satisfaction of its staff in a period of significant, radical and mostly harsh changes, taking place equally in the health industry as well as in the general social and working environments of the country. Resources and Methods: The sample for the research was four hundred thirty (430) people, 25.5% of the total of 1686 people that staff the entirety of the Hospital and were selected to represent every branch in it. 319 questionnaires were collected, resulting in a 74.19% response rate from the sample. Of them 66.8% were women and 33.2% men. The nurses were 135 (44.3%), the doctors were 76 (24.9%), the technical health professionals were 28 (9.2%) and the scientists of Health Service were 21 (6.9%). The administrative employees were 39 (12.8%) and the technical employees were 6 (2%). The mean age of the participants was 42.1 years and the mean duration of employment was 16.1 years. The main instrument of measurement was the questionnaire Organizational Culture Profile (OCP) created by O’Reilly & Chatman, that includes levels of organizational culture and job satisfaction. For the data analysis the statistical program SPSS 18.0 was used. Results: Of the factors that the participants deemed most important “supportiveness” was first, followed by “results orientation”, “stability”, “reward emphasis”, “social responsibility”, while “innovativeness” and “competitiveness” were ranked last. The above describe the ideal, for the employees of the General Hospital of Athens “G. Gennimatas”, organizational culture. “Supportiveness” is also the main factor that the organization promotes, which demonstrates an agreement between the most important factor between the desired and the promoted by the organization cultures. Nevertheless, a disagreement between the rest of the factors is observed, reflecting the difference between the ideal and real cultures. Last among the factors promoted by the organization are “high pay for good performance” and “opportunities for professional growth”. These are the main source of dissatisfaction of the staff which reports most satisfied from their coworkers, supervisors, and the job responsibilities. It was found that 41% of the employers of the General Hospital of Athens “G. Gennimatas” are fairly or very overly satisfied.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record