dc.contributor.advisor | Χαλαμανδάρη, Καλλιρόη | |
dc.contributor.author | Νικολάου-Στυλιανίδου, Παναγιώτα | |
dc.contributor.other | Nicolaou-Stylianidou, Panayiota | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-08-03 | |
dc.date.accessioned | 2011-08-03T13:42:30Z | |
dc.date.available | 2011-08-03T13:42:30Z | |
dc.date.copyright | 2010-06 | |
dc.date.issued | 2011-08-03 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2010/00010 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/156 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης της Κύπρου για το θέμα της αναγνώρισης των χαρισματικών μαθητών/ τριών και της περαιτέρω εκπαιδευτικής στήριξής τους. Επιπλέον, μελετήθηκαν οι απόψεις των δασκάλων αναφορικά με το καταλληλότερο είδος φοίτησης για τα παιδιά αυτά. Τέλος, διερευνήθηκαν εισηγήσεις και μέτρα από μέρους των εκπαιδευτικών για τα χαρισματικά παιδιά και ελέγχθηκαν σχέσεις ανάμεσα στις απόψεις των δασκάλων και στα δημογραφικά τους στοιχεία (φύλο, σχολείο, θέση, ηλικία, χρόνια υπηρεσίας και τίτλοι σπουδών).
Το δείγμα της έρευνας ήταν 181 (44 άντρες και 137 γυναίκες) εκπαιδευτικοί από 32 Δημοτικά Σχολεία της πόλης και της υπαίθρου σε παγκύπρια βάση, με μέση ηλικία 37-41 χρόνια και μέση εκπαιδευτική υπηρεσία 16-20 χρόνια, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις το οποίο αναπτύχθηκε για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας που ήταν οι ακόλουθοι: α) να διερευνηθεί ο βαθμός ευκολίας στην αναγνώριση των χαρισματικών παιδιών στις τάξεις μικτής ικανότητας, β) να διερευνηθεί η ετοιμότητά των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών τους αναγκών, γ) να διερευνηθούν πρακτικές που εφαρμόζονται για διδασκαλία των μαθητών/τριών αυτών και δ) να συλλεχθούν μέτρα-εισηγήσεις από τους εκπαιδευτικούς που αφορούν στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών. Το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από 33 ερωτήσεις και ήταν χωρισμένο σε τρία μέρη: α) στο πρώτο μέρος υπήρχαν ερωτήσεις που μετρούσαν το βαθμό ευκολίας στην αναγνώριση των χαρισματικών μαθητών/τριών, β) στο δεύτερο μέρος υπήρχαν ερωτήσεις που αφορούσαν στον καταλληλότερο τύπο φοίτησης για τα παιδιά αυτά καθώς και στις πρακτικές που εφαρμόζονται για τη διδασκαλία τους και γ) στο τρίτο μέρος υπήρχαν ερωτήσεις που αφορούσαν στην πρόνοια του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος για τα παιδιά αυτά, καθώς και σε εισηγήσεις που θα βοηθούσαν στην κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους. Διεξήχθηκαν ακόμη ημιδομημένες συνεντεύξεις σε μικρότερο δείγμα εκπαιδευτικών (Ν=9).
Έγινε στατιστική ανάλυση με το πακέτο SPSS (2009) και χρησιμοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση. Από την ανάλυση των απαντήσεων φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θεωρούν δύσκολη την αναγνώριση των χαρισματικών παιδιών. Το προφίλ του χαρισματικού μαθητή/τριας συγκεντρώνει σύμφωνα με τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών χαρακτηριστικά όπως η υψηλού βαθμού δημιουργικότητα και ευφυΐα, η διάκριση σε διάφορα μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος, η προτίμηση πολύπλοκων προβλημάτων και η προθυμία να μαθαίνουν ολοένα και περισσότερα πράγματα.
Παρόλο που θεωρούν σχετικά εύκολη την αναγνώριση των χαρισματικών παιδιών, οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου εκφράζουν την ανάγκη οργανωμένης επιμόρφωσης για να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Θεωρούν ως καταλληλότερο είδος φοίτησης τη φοίτηση των χαρισματικών παιδιών σε τάξεις μικτής ικανότητας με διαφοροποιημένη εργασία που θα περιλαμβάνει εμπλουτισμένες και σύνθετες δραστηριότητες. Τέλος, εντοπίζοντας την παντελή έλλειψη πρόνοιας από μέρους των αρμοδίων, προτείνουν διαρκή στήριξη από κατάλληλα εξειδικευμένο προσωπικό ώστε τα παιδιά αυτά να καταφέρουν να καλύψουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ξεχωριστές τους ικανότητες. Η εργασία κλείνει με αναφορά στους περιορισμούς της παρούσας μελέτης και εισηγήσεις για περαιτέρω έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | 171 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Χαρισματικά παιδιά | el_GR |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el_GR |
dc.title | Χαρισματικά παιδιά: Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.contributor.committeemember | Γραβάνη, Μαρία | |
dc.contributor.committeemember | Μιχαηλίδου, Αθηνά Δρ. | |
dc.description.translatedabstract | The main goal of the present study is twofold: a) to examine the attitudes of primary school teachers to gifted students and b) to examine the educational approaches they use in the class in order to cover the needs of this particular group.
In addition to the above, teachers’ opinions have also been examined regarding the best suited educational methods that are perceived as more appropriate of those children as well as their future careers, given the lack of policies and special considerations of the gifted in the educational curriculum in the Cypriot educational system.
A number of options are being discussed as well as measures to be taken on behalf of the teachers towards the educational advancement of the gifted children. Correlations between the teacher’s opinions and their demographic characteristics gender, age, job position, years in service and academic qualifications were examined. The sample consisted of 181 primary school teachers (44 male and 137 female), mean age of 37-41 years old and with an average 16-20 years of teaching experience. Semi-structured interviews were also contacted with a small sample of nine teachers.
Data were analyzed using the SPSS (2009 version). Results indicated that the majority of the participants report that gifted children can be easily recognized. The main characteristics common to most of the gifted children according to teachers were the following: high degree of creativeness, high degree of intelligence, high academic achievements, willingness and desire to learn new things and ability to resolve complicated problems. Teachers expressed the need to be educated in order to become more competent to face the educational challenges of gifted kids.
Studying within classes of mixed ability children with differentiated work that includes more complex activities (enrichment of frame of training) was the preferred educational approach to meet the special educational needs of the gifted.
Results are also discussed in relation to the relevant literature. Limitations of the present study are being discussed and suggestions and practical implications of the study are being presented. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |