Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρδάλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΤσολακίδης, Νικόλαος
dc.contributor.otherTsolakidis, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-14
dc.date.accessioned2014-07-14T09:19:53Z
dc.date.available2014-07-14T09:19:53Z
dc.date.copyright2014-05
dc.date.issued2014-07-14
dc.identifier.otherMBA/2014/00215el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1560
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤα τελευταία δύο χρόνια έχει ενταθεί ο δημόσιος διάλογος για την αλλαγή του τρόπου διοίκησης του δημόσιου τομέα συμπεριλαμβανομένων και των εταιρειών του δημοσίου, ενώ θεσμοθετούνται μια σειρά αλλαγών που αφορούν στο μοντέλο διοίκησης λόγω της απαίτησης για αυξημένη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των δράσεων της δημόσιας διοίκησης. Σκοπός της διατριβής είναι να μελετήσει το μοντέλο διοίκησης, οργάνωσης και λειτουργίας της «Μονάδας Οργάνωσης Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ Α.Ε.)», επιχείρηση του δημόσιου τομέα η οποία συστήθηκε με σκοπό την στήριξη και ενίσχυση της Δημόσιας Διοίκησης για την αποτελεσματική διαχείριση και εφαρμογή των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναπτυξιακών προγραμμάτων και έργων. Η μελέτη της συγκεκριμένης επιχείρησης παρουσιάζει ενδιαφέρον διότι αν και αποτελεί εταιρεία του δημοσίου διαφοροποιείται έντονα από τις συνήθεις πρακτικές ως προς τις στρατηγικές management και marketing των παρεχόμενων υπηρεσιών και των πολιτικών Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων που εφαρμόζει εδώ και δύο δεκαετίες. Για την ανάλυση και μελέτη του συγκεκριμένου θέματος, περιγράφεται αρχικά ο τύπος του οργανισμού και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια αναλύεται το οργανωτικό μοντέλο της ΜΟΔ σύμφωνα με τις επικρατούσες θεωρίες, το μοντέλο διοίκησης καθώς και οι πρακτικές που ακολουθούνται από το τμήμα διοίκησης ανθρωπίνων πόρων οι οποίες χαρακτηρίζονται από σύγχρονη αντίληψη. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον τρόπο οργάνωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και στις πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την συνεχή βελτίωση τους καθώς και για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του οργανισμού. Μέσω της ανάλυσης παρουσιάζονται τα προβλήματα που οδηγούν σε αναποτελεσματικότητα και η μεθοδολογία που ακολουθείται από τη ΜΟΔ μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων εργαλείων για την διαχείριση του κινδύνου στον κύκλο ζωής της διαχείρισης και διοίκησης των έργων. Για την διερεύνηση ή και επιβεβαίωση των ευρημάτων που προκύπτουν από την περιγραφική ανάλυση πραγματοποιήθηκε έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα εργαζομένων η οποία είχε ως στόχο να αξιολογήσει τον βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων στον οργανισμό ο οποίος αντανακλά την επιτυχία των πολιτικών Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων, τα μέσα και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο οργανισμός στην τεχνική στήριξη και συμβουλευτική (παρεχόμενες υπηρεσίες) των εσωτερικών και εξωτερικών πελατών και τέλος τον εντοπισμό των σημαντικότερων προβλημάτων στο κύκλο ζωής της διοίκησης του έργου που οδηγούν σε αποκλίσεις από τους στόχους της διοίκησης που αφορούν στη διαχείριση των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναπτυξιακών προγραμμάτων και έργων. Μέσω της μελέτης περίπτωσης της ΜΟΔ Α.Ε. δίνεται η δυνατότητα να καταγραφούν όλες οι καινοτομίες που εφαρμόστηκαν εδώ και δύο δεκαετίες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν καλή πρακτική στη δημόσια διοίκηση αλλά εντοπίζονται και αλλαγές στη στρατηγική, λόγω της εφαρμογής του προγράμματος δημοσιονομικής σταθερότητας από το 2010 μέχρι και σήμερα που μειώνουν την ευελιξία της επιχείρησης και υιοθετούν μονομερώς στρατηγικές μείωσης κόστους οι οποίες λειτουργούν ανατρεπτικά στις ανάπτυξη της καινοτομίας και στην δημιουργική απελευθέρωση των εργαζομένων μιας επιχείρησης για την οποία το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.el_GR
dc.format.extent77 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού -- Δημόσιος τομέαςel_GR
dc.subjectHuman Resource Management -- Public Sectorel_GR
dc.titleΗ διοίκηση των συγχρηματοδοτούμενων πόρων στην Ελλάδα-Διοίκηση στόχων και ανθρώπινου δυναμικού της ΜΟΔ Α.Ε.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractOver the past two years, public consultation on the change to the administration of the public sector, including State-owned companies, has intensified; at the same time, a number of changes relating to the administration model are being established, due to the demand for higher efficiency and effectiveness in public administration actions. The purpose of this paper is to study the administration, organisation and operation model of “Management Organisation Unit of Development Programmes” (MOU SA), a public-sector entity established with the aim to support and reinforce the public administration for the effective management and implementation of European Union co-funded programmes and projects. The study is of particular interest: although a public-sector enterprise, this entity is highly differentiated in terms of the standard management and marketing strategy practices it has implemented over the past two decades in its offered services and HR Management policies. The analysis and study of this case starts with a description of the type and particular characteristics of the organisation. It then continues with the analysis of the MOU organisational model, in line with the applicable theories, the administration model and the modern-thinking practices adopted by the HR department. Special reference is made to how offered services are organised and to the practices followed to achieve continuous improvement and to increase the organisation’s effectiveness and efficiency. The analysis illustrates the problems that lead to inefficiencies, and MOU’s methodology through the development of innovative tools used for risk management over the project management and administration life cycle. In order to explore and or confirm the findings resulting from the descriptive analysis, a survey was made using a questionnaire which was handed out to a representative sample of employees. The aim was to evaluate employee satisfaction which reflects the success of HR Management policies, means and tools used by the organisation in providing technical support and consultancy (offered services) to internal and external clients, and finally to identify the major problems in a project management life cycle which lead to deviations from the administration’s targets in relation to the management of European Union co-funded development programmes and projects. The case study of MOU SA is an opportunity to record all innovations that have been implemented over the past two decades, which could constitute good practice in public administration; it also helps to identify changes to the strategy -as a result of the fiscal stability programme implemented since 2010- which affect flexibility and unilaterally impose cost-reduction strategies with a deterrent effect on the development of innovation and the creative freedom of the employees that give an enterprise a competitive advantage.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής