Show simple item record

dc.contributor.advisorΑστερίου, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓραμματόσης, Νικόλαος
dc.contributor.otherGrammatosis, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2014-07-11
dc.date.accessioned2014-07-11T11:24:51Z
dc.date.available2014-07-11T11:24:51Z
dc.date.copyright2014-06
dc.date.issued2014-07-11
dc.identifier.otherMBA/2014/00203el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1559
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ διοίκηση της εκπαίδευσης ως κλάδος της επιστήμης της Διοίκησης ασχολείται με την όσο το δυνατόν ορθολογική διαχείριση υλικών και άυλων πόρων και την λήψη ορθολογικών αποφάσεων για την αποτελεσματικότερη και ποιοτικότερη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό η λειτουργία της σχολικής μονάδας ως βασικό στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος θα πρέπει να διακρίνεται από αποτελεσματικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά και στο επίπεδο προσφοράς εκπαιδευτικού προϊόντος αλλά και στο επίπεδο της δομής και της λειτουργίας της. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύεται η συμβολή της επιστήμης της Διοίκησης στην σχολική διοίκηση και οι σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στον τομέα αυτό. Γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας και στα διάφορα μοντέλα ηγεσίας στην εκπαίδευση καθώς και στο στοιχείο της ποιότητας ως ένα βασικό συστατικό της αποτελεσματικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας διερευνώνται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διεύθυνσης ως ποιότητα παροχής υπηρεσιών και ικανοποίησης που λαμβάνουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία εκπαιδευτικοί. Η διερεύνηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της διεύθυνσης των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί τον βασικό πυρήνα της παρούσας ερευνητικής εργασίας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με την μέθοδο του ερωτηματολογίου με βάση την κλίμακα μέτρησης της ποιότητας υπηρεσιών SERVQUAL η οποία προσαρμόστηκε για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας στην μέτρηση της ποιότητας των διοικητικών υπηρεσιών στην εκπαίδευση, όπως την αντιλαμβάνονται οι «καταναλωτές» εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στα σχολεία των εκπαιδευτικών του δείγματος της έρευνας, οι διευθυντές διαθέτουν ποιοτικά χαρακτηριστικά σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών του δείγματος εξετάστηκαν συνολικά αλλά και με βάση το φύλο και την προϋπηρεσία τους. Γενικά δηλώνουν ικανοποιημένοι από την παροχή των υπηρεσιών των διευθυντών τους, διαφοροποιούνται οι άνδρες από τις γυναίκες στις διάφορες διαστάσεις της ποιότητας και διαπιστώνεται επίσης ότι οι παλαιότεροι ως προς τα χρόνια υπηρεσίας αντιλαμβάνονται σε υψηλότερο βαθμό την αναγκαιότητα για μια διεύθυνση που θα δείχνει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτούς. Μια παρόμοια έρευνα θα μπορούσε να απευθύνεται στους γονείς των μαθητών του δημοτικού σχολείου για την διερεύνηση των δικών τους αντιλήψεων και της ικανοποίησης που λαμβάνουν από την παροχή υπηρεσιών του σχολείου.el_GR
dc.format.extent130 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectQuality and efficiency in educationel_GR
dc.titleΔιερεύνηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του διευθυντή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe Educational administration is a branch of Business Administration science that deals with the best possible rational management of tangible and intangible resources and the rational decision making for the efficient and qualitative operation of the educational system. Thus, the function of the school unit as a key element of the educational system, should be distinguished for its efficacy and quality characteristics both at the level of its educational products and the level of functioning and structure In the theoretical part of the paper we analyze the contribution of Management science in educational administration and the most recent trends in the field. With regards to the concept of leadership, the various models of leadership in education and the element of quality as a key component of effective operation of the school unit is thoroughly examined. In the empirical part of the thesis we investigate the qualitative characteristics of school leadership as far as service quality is concerned and, as a result, the satisfaction of the teachers involved in the educational process. Also the exploration of the qualitative characteristics of management in primary education is at the core of this research work. The data collection was performed through the use of a questionnaire -based on SERVQUAL. SERVQUAL is a scale for measuring service quality, which is adapted for the needs of this research in order to measure the quality of administrative services in education, as perceived by the 'consumers' teachers. The main results suggest that managers in schools of the survey sample have a high level of sufficient qualities. The responses of the teachers in the sample were examined both overall and by sex and work experience. Mainly they are satisfied with the services of their directors, differentiate men from women in the various dimensions of the service quality and it is also apparent that the older in service perceive a higher degree of need for a leadership that shows individual attention to them. A similar research could address to the parents of primary school students to explore their own perceptions and satisfaction as far as the services of the school is concerned.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record