Options
Διοίκηση ολικής ποιότητας στην ναυτιλία
Author(s)
Γεωργακοπούλου, Αναστασία
Date Issued
2013-08-28
Abstract
Εισαγωγή: Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο συνεχούς βελτίωσης, αξιολόγησης, μέτρησης, διαχείρισης και διασφάλισης της ποιότητας των σύγχρονων επιχειρήσεων, επιφέροντας σημαντικά οφέλη σε όλα τα επίπεδα επιχειρησιακής λειτουργίας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του εύρους και πεδίου εφαρμογής των συστημάτων ΔΟΠ στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και η εξέταση των σημαντικότερων διαστάσεών της.
Μεθοδολογία: Η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας βασίζεται στην ποσοτική ανάλυση και στατιστική επεξεργασία ερωτηματολογίων θα οποία συμπληρώθηκαν από 82 ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Αποτελέσματα: Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αναγνωρίζουν τα οφέλη της εφαρμογής συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, εστιάζοντας στις διαστάσεις της διαχείρισης των πελατειακών σχέσεων, των ανθρωπίνων πόρων και των σχέσεων με τους προμηθευτές, ωστόσο εμφανίζουν ελλείψεις στους τομείς της μέτρησης της απόδοσης, της επικοινωνίας της ποιότητας και της χρήσης εργαλείων συγκριτικής ανάλυσης και μέτρησης της ποιότητας.
Περιορισμοί: Οι βασικοί περιορισμοί της παρούσας έρευνας αφορούν το μη προηγουμένως σταθμισμένο εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την εξαγωγή των στατιστικών ευρημάτων, καθώς και τις επιδράσεις του υφεσιακού οικονομικού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στους οικονομικούς περιορισμούς και τα οικονομικά οφέλη της ΔΟΠ.
Συμπεράσματα: Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αναγνωρίζουν τα οφέλη της ΔΟΠ, ωστόσο δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τη φιλοσοφία της, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες διαστάσεις.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του εύρους και πεδίου εφαρμογής των συστημάτων ΔΟΠ στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και η εξέταση των σημαντικότερων διαστάσεών της.
Μεθοδολογία: Η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας βασίζεται στην ποσοτική ανάλυση και στατιστική επεξεργασία ερωτηματολογίων θα οποία συμπληρώθηκαν από 82 ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Αποτελέσματα: Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αναγνωρίζουν τα οφέλη της εφαρμογής συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, εστιάζοντας στις διαστάσεις της διαχείρισης των πελατειακών σχέσεων, των ανθρωπίνων πόρων και των σχέσεων με τους προμηθευτές, ωστόσο εμφανίζουν ελλείψεις στους τομείς της μέτρησης της απόδοσης, της επικοινωνίας της ποιότητας και της χρήσης εργαλείων συγκριτικής ανάλυσης και μέτρησης της ποιότητας.
Περιορισμοί: Οι βασικοί περιορισμοί της παρούσας έρευνας αφορούν το μη προηγουμένως σταθμισμένο εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την εξαγωγή των στατιστικών ευρημάτων, καθώς και τις επιδράσεις του υφεσιακού οικονομικού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στους οικονομικούς περιορισμούς και τα οικονομικά οφέλη της ΔΟΠ.
Συμπεράσματα: Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αναγνωρίζουν τα οφέλη της ΔΟΠ, ωστόσο δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τη φιλοσοφία της, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες διαστάσεις.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
98 σ. πιν., 30 εκ.
File(s)
Loading...
Name
MBA-2013-00171.pdf
Size
853.13 KB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):1023a22779c84fcd7ac550d58327e8ac