dc.contributor.advisor | Πασιαρδής, Πέτρος | |
dc.contributor.author | Χατζηιωάννου, Γεώργιος | |
dc.contributor.other | Chatziwannou, George | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-08-03 | |
dc.date.accessioned | 2011-08-03T13:20:08Z | |
dc.date.available | 2011-08-03T13:20:08Z | |
dc.date.copyright | 2009-05 | |
dc.date.issued | 2011-08-03 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2009/00006 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/154 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται η διαδικασία και τα αποτελέσματα της Αυτοαξιολόγησης
που έγινε για πρώτη φορά σε ένα Λύκειο της Κύπρου. Η ανάληψη μιας τέτοιας έρευνας
θεωρήθηκε αναγκαία εφόσον δεν υπήρχε καμιά προηγούμενη ένδειξη για την
αποτελεσματικότητα της μονάδας και αποκτούσε σημασία μέσω της προοπτικής καθολικής
και θεσμοθετημένης εισαγωγής της Αυτοαξιολόγησης στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα
στο άμεσο μέλλον. Οφέλη της διαδικασίας αναμένονταν να ήταν η ενεργοποίηση και η
εμπλοκή όλων των ενδιαφερομένων, η δημιουργία εσωτερικών μηχανισμών αυτοβελτίωσης
και αναζήτησης αποτελεσματικότερης λειτουργίας, η καλλιέργεια «κουλτούρας
Αυτοαξιολόγησης», και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Αφού έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στο θέμα και εξετάστηκαν δύο συγκεκριμένες
προτάσεις για την υλοποίησή της, η όλη διαδικασία έλαβε τη μορφή έρευνας-δράσης και
υιοθετήθηκε πολυφασική, πολυμεθοδική προσέγγιση η οποία ήταν προσαρμοσμένη στα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης μονάδας. Σε όλες τις φάσεις τις
Αυτοαξιολόγησης είχαν ενεργό ρόλο εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και μέλη της
διευθυντικής ομάδας, εκπρόσωποι των οποίων μετείχαν στην Ομάδα Αυτοαξιολόγησης.
Στα συμπεράσματα καταγράφηκε ότι η συγκεκριμένη σχολική μονάδα, εφαρμόζοντας για
πρώτη φορά την Αυτοαξιολόγηση στην προσπάθειά της για βελτίωση, είχε συγκεκριμένα και μετρήσιμα θετικά αποτελέσματα. Κατάφερε να επιτύχει σημαντική μείωση της σχολικής
παραβατικότητας και επίσης παρουσίασε ικανοποιητικά αποτελέσματα όσο αφορά τη
συνεργασία της Διεύθυνσης με τους οργανωμένους γονείς, τη λειτουργία καναλιών
επικοινωνίας και μηχανισμών υποβολής εισηγήσεων από τους υπόλοιπους εταίρους προς τη
διευθυντική ομάδα και την παροχή ευκαιριών συμμετοχής σε εξωδιδακτικές δραστηριότητες
σε όλους τους μαθητές.
Ένα σημαντικό συμπέρασμα που καταγράφηκε είναι ότι η σχολική μονάδα έδειξε μεγαλύτερη
αφοσίωση και ενθουσιασμό στην επίτευξη στόχων στους οποίους ήταν ευκολότερο να
επιτευχθούν γρήγορα και πιο ορατά αποτελέσματα, όπως η συμμετοχή μαθητών σε
εξωδιδακτικές δραστηριότητες. Αντίθετα στις περιπτώσεις που απαιτείτο επίμονη εργασία από το σύνολο του προσωπικού, σε στόχους στους οποίους τα αποτελέσματα έρχονται σε
βάθος χρόνου και δε γίνονται εύκολα ορατά, όπως η παρωθητική διδασκαλία, τα
αποτελέσματα δεν ήταν τόσο ενθαρρυντικά πράγμα που φάνηκε μέσα από τα αποτελέσματα
για τις επιδόσεις των μαθητών.
Από την πιλοτική Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποκτήθηκε σχετική τεχνογνωσία
όσο αφορά τη διαδικασία εφαρμογής και άρχισε να δημιουργείται μια «κουλτούρα
αυτοαξιολόγησης» με πρωταγωνιστές πολλά μέλη της σχολικής κοινότητας. Ταυτόχρονα η
εμπλοκή των εκπαιδευτικών στην όλη διαδικασία συνέβαλε και στην επαγγελματική τους
ανάπτυξη. Τέλος μέσα από τη διαδικασία διαφάνηκε ο σημαντικός ρόλος της ηγεσίας στην
εξέλιξη της προσπάθειας για Αυτοαξιολόγηση. | el_GR |
dc.format.extent | 157 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση | el_GR |
dc.title | Η αυτοαξιολόγηση ως μέσο βελτίωσης της σχολικής μονάδας: Πιλοτική εφαρμογή σε λύκειο της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.contributor.committeemember | Στυλιανίδης, Μάριος Δρ. | |
dc.contributor.committeemember | Ευρυπίδου-Μιχαηλίδου, Αθηνά Δρ. | |
dc.description.translatedabstract | In this project there has been an effort to outline the procedure and the results of Self-
Evaluation that has taken place for the first time in a Lyceum in Cyprus. The undertaking of
such research was considered necessary due to the reasons that there was no prior proof of the
effectiveness of the school unit and therefore would gain particular importance in the Cyprus
educational system if it could be placed within a more legalised context of Self-Evaluation in
the near future.
The outcome of such procedures were expected to activate and involve all participants
interested in Self-Evaluation, the creation of self-improvement mechanism and seeking of
better ways of functioning, the development of a self-evaluation culture and the professional
development of the teachers.
At first, a literature review took place in which two particular proposals were examined
closely and later the whole procedure took the form of action-research in which a multi-phase,
multi-method approach was used in order to meet the special features of the unit under
research. Representatives from the school teaching staff, students, parents and members of the
administration team made up the Self-Evaluation Group.
In the conclusions it has been identified that this particular school unit applying Self-Evaluation Group.
In the conclusions it has been identified that this particular school unit applying Self-
Evaluation for the first time has achieved definite measurable positive results. It has achieved
a reduction in the school juvenile delinquency and satisfactory results as far as the cooperation
between the school administration and the organised parents association, the better functioning
of communication channels and the mechanism of applying proposals by the rest of the
participants towards the administration team and the opportunities given to students to
participate in extra-curricular activities.
A significant outcome that has been noted is that the school has shown greater dedication and
enthusiasm in realisation of the objectives which could be quickly achieved and have visible
results, as in the use of extra-curricular activities. Contrary to the above, goals which required
much harder work to be achieved by all school members, and their results could not be visible so quickly but rather in the distant future, such results were not so encouraging or satisfactory
and that was clear enough through the students’ academic performance and achievements.
The result from piloting Self-Evaluation of the school produced the know-how of
implementation procedures and a Self-Evaluation culture started to get established with a lot
of members of staff getting involved. At the same time this involvement in the whole process
contributed to the teachers’ professional development as well. Finally, within the process it
was clear that the role of the Leadership was important in the development of the efforts for Self-Evaluation. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |