Η σπουδαιότητα του ηγετικού ρόλου των διευθυντικών στελεχών ενος τραπεζικού υποκαταστήματος για την παρακίνηση και ανάπτυξη των εργαζομένων
Abstract
Οι τράπεζες δραστηριοποιούνται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με κύριο στόχο την άρτια εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών τους και απώτερο σκοπό την δημιουργία ισχυρών και μακροχρόνιων σχέσεων μαζί τους , γεγονός που θα εξασφαλίσει την επιτυχή και κερδοφόρα πορεία τους. Συνεπώς οι τράπεζες οφείλουν να στελεχώνουν τα υποκαταστήματά τους με εργαζόμενους με υψηλό επίπεδο γνώσεων, προθυμία για μάθηση, επιθυμία για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, ήθος, υπευθυνότητα και συνέπεια. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού απαιτείται η συνεχής παρακίνηση και ανάπτυξη των εργαζομένων, με σκοπό την δημιουργία ατόμων που να εμπνέουν με το κύρος και την υπηρεσιακή τους παρουσία. Αναμφίβολα η παρακίνηση και ανάπτυξη των εργαζομένων στα τραπεζικά υποκαταστήματα πρέπει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ηγετικό ρόλο των διευθυντικών στελεχών των τραπεζικών υποκαταστημάτων. Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται τη σπουδαιότητα του ηγετικού ρόλου των διευθυντικών στελεχών των ελληνικών τραπεζικών υποκαταστημάτων, για την παρακίνηση και ανάπτυξη των εργαζομένων. Για το σκοπό αυτό, αρχικά προσδιορίζεται η ηγετική συμπεριφορά και οι τρόποι έκφρασής της, μέσα από τα ηγετικά μοντέλα της διεθνούς βιβλιογραφίας και στη συνέχεια πραγματοποιείται έρευνα, μέσω της οποίας, εργαζόμενοι σε υποκαταστήματα των ελληνικών τραπεζών καλούνται να αξιολογήσουν τη σπουδαιότητα των εν λόγω ηγετικών μοντέλων για την παρακίνηση και ανάπτυξη τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν τη συναλλακτική ηγεσία και συγκεκριμένα το ηγετικό μοντέλο της κατά περίπτωση ανταμοιβής ως το πιο αποτελεσματικό για την παρακίνηση και ανάπτυξη των εργαζομένων στα ελληνικά τραπεζικά υποκαταστήματα.