Show simple item record

dc.contributor.advisorΟικονόμου, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΚουλίζος, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΧριστοπούλου, Μαρία
dc.contributor.otherKoulizos, Michael
dc.contributor.otherChristopoulou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-08-02
dc.date.accessioned2011-08-03T10:53:41Z
dc.date.available2011-08-03T10:53:41Z
dc.date.copyright2011-07
dc.date.issued2011-08-03
dc.identifier.otherΔΜΥ/2011800049el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/151
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ανάγκη για σεβασμό των δικαιωμάτων του ασθενούς στο χώρο του σύγχρονου Ελληνικού Δημόσιου Νοσοκομείου είναι ιδιαίτερα επίκαιρη στην εποχή μας. Πέρα απο κάθε θεωρητική προσέγγιση παραμένει το ερώτημα για το κατά πόσο τα θεσπισμένα δικαιώματα του ασθενούς εφαρμόζονται στην πράξη. Στόχος της έρευνας ήταν η αναζήτηση της έκτασης στην οποία οι πολίτες που χρησιμοποιο΄υν τις υπηρεσίες των Δημοσίων Νοσοκομείων της χώρας έχουν γνώση για τα θεσνικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους και του βαθμού στον οποίο τα δικαιώματα αυτά πραγματικά ισχύουν. Τα παραπάνω ζητούμενα εξετάστηκαν σε αναφορά με τη χρησιμοποίηση υπηρεσιών ενός Δημόσιου Νοσοκομείου της Αττικής και ενός Δημόσιου Νοσοκομείου της Περιφέρειας. Στα πλαίσια αυτής της μελέτης ένα δείγμα 503ασθενών που νοσηλεύτηκαν στα δυο παραπάνω νοσοκομεία ερωτήθηκαν κατά το εξιτήριο σχετικά με τη γνώση των δικαιωμάτων τους ως ασθενείς αλλά και την εμπειρία τους σχετικά με αυτά κατά την παραμονή τους στο νοσοκομείο. Με βλαση τα συγκεντρωθέντα δεδομένα επιχειρείται η σκιαγράφηση του προφίλ των ασθενών που δήλωσαν ότι παραβιάστηκαν τα δικαιώματα τους ως ασθενείς: Διαθέτουν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, νοσηλεύτηκαν για μικρό χρονικό διάστημα και δεν τους δόθηκε η δυνατότητα επιλογής ιατρού ή νοσηλευτριας, ζήτησαν περισσότερη πληροφόρηση σχετικά με τις ιατρικές διαδικασίες αλλά δεν τους δόθηκε. Παράλληλα πιστέυουν ότι τηρήθηκε η εμπιστευτικότητα, τους δόθηκε ενημερωτικό σημείωμα κατλα την έξοδο τους από το νοσοκομείο αλλά, θα ήθελαν περισσότερη ενημέρωση ενώ οι οδηγίες που έλαβαν προ της εξόδου απο το νοσοκομείο περιορίστηκαν στην χρήση των φαρμάκων, Γενικότερα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, φαίνεται ότι η επαρχία δυσανασχετεί περισσότερο απο το κέντρο. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα και με στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των ασθενών στα Ελληνικά Δημόσια Νοσοκομεία προτείνονται μια σειρά απο μέτρα όπως την ένταξη μαθημάτων για τα δικαιώματα και την ορθή προσέγγιση του ασθενούς στην εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας, την εκπαίδευση των ίδιψν των ασθενών μέσω της κινητοποίησης και ευαισθητοποίησης των ΜΜΕ και του εκπαιδευτικού συτήματος, και την επαργύπνιση των μηχανισμών προστασίας των δικαιωμάτων. Ακόμη, την άμεση εναρμόνιση της σχετικής νομοθεσίας, τουλάχιστον σε επίπεδο Ε.Ε με κωδικοποίηση της δεονολογίας των επαγγελματιών υγείας και απαλοιγή κάθε ασάφειας στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο.el_GR
dc.format.extent144 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΔικαιώματα ασθενώνel_GR
dc.subjectΝοσοκομειακή περίθαλψηel_GR
dc.subjectΔημόσια νοσοκομείαel_GR
dc.subjectPatients rightsel_GR
dc.subjectHospital careel_GR
dc.subjectPublic hospitalsel_GR
dc.titleΑπόψεις των ασθενών για το βαθμό προστασίας των δικαιωμάτων του στα Ελληνικά Δημόσια Νοσοκομεία: Η περίπτωση ενός νοσοκομείου του κέντρου και ενός της περιφέρειαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe need to respect patient's rights in the field of modern Greek public hospitals is particularly timely today. Apart from any theoretical approach, the question remain as to whether the statutory rights of the patient are applied in practice. The objective of this surveywas to investigate the extent to which people using the services of public hospitals in the country have the insitutional knowledge in vested rights and the extent o which these rights are truly valid. These issues were explored with reference to using the services of a public hospital of Attica and a Public Provincial Hospital. In this study asample of 503 patientsadmitted to these two hospitals weres asked at discharge about their knowledge of their rights as patients and their experiences in them during their stay in hospital. Bsed on the collected datathere is an attempt to outline the profile of patients who claimed that their rights as patients were violated, They are of low education level, they were hospitalized for a short periof of time, they were not given the opportunity to choose their doctor or nurse, theyrequested more information on medical prosedures but they were not given any. Furthermore, they believe that confidentiality was respected, they were provided with an information note on leaving the hospital but they would have liked more information, and the instructions they receive before leaving the hospital were limited to the use of drugs. As a general observvation, according to the results, the province seems to resent more than the center. Based on these data in order to safeguard the rights of patients in Greek public hospitals a series of measures are suggested such as the integration of courses concernig patients rights and the proper way to patients appoach in helath professional training programs, the education of patients themselves by mobilizing and sensitizing the media and the educational system, and ansuring the alertness if the mechanisms for protecting patients rights. Furthermore, the direct harmonization of legislation, at least at EU level, with codification of ethics for health professionals and elimination af any ambiguity in the existing legislative framework.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record