Ανάπτυξη ενός ψηφιακού παιχνιδιού σε Android τεχνολογία για πολιτιστικούς χώρους
Abstract
Η ραγδαία αύξηση των νέων τεχνολογιών έχει φέρει μεγάλες αλλαγές και στους πολιτιστικούς χώρους. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής ήταν να εξετάσει ποια είναι η επίδραση της χρήσης ενός ψηφιακού παιχνιδιού στην αποτελεσματική περιήγηση των επισκεπτών ενός μουσείου χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακό παιχνίδι βασισμένο σε android τεχνολογία ειδικό για πολιτιστικούς χώρους (μουσεία), συγκρίνοντας την ξενάγηση χωρίς την χρήση ψηφιακού παιχνιδιού (κλασική ξενάγηση) με την ξενάγηση με χρήση ψηφιακού παιχνιδιού ώστε να διαπιστώσουμε στην πράξη τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμίας μεθόδου ξενάγησης. Η πρωτοτυπία της παρούσας έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι εστιάζει ειδικά πάνω στην αποτελεσματική ξενάγηση με χρήση ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού υλοποιημένου σε android technology και QR codes, που αναπτύχτηκε ειδικά για αυτό το σκοπό. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν οι επισκέπτες του μουσείου. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες, μια ομάδα που έχουν ξεναγηθεί κλασσικά, και μια ομάδα που χρησιμοποίησαν το ψηφιακό παιχνίδι στην ξενάγηση, αλληλεπιδρώντας με τα εκθέματα, προσπαθώντας να εντοπίσουν διάφορα εκθέματα χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα και QR codes. Με βάση το σκοπό και την ερευνητική υπόθεση εφαρμόστηκε το ποσοτικό μοντέλο έρευνας ως καταλληλότερο για να καταγραφούν οι απόψεις των επισκεπτών στην αποτελεσματική ξενάγηση. Για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελεί το κύριο στοιχείο της ποσοτικής έρευνας.