dc.contributor.advisor | Κλεάνθους, Στυλιανή | |
dc.contributor.author | Μιχαήλ, Μιχάλης Κ. | |
dc.contributor.other | Michael, Michalis K. | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-06-16 | |
dc.date.accessioned | 2014-06-16T09:29:28Z | |
dc.date.available | 2014-06-16T09:29:28Z | |
dc.date.copyright | 2014-05 | |
dc.date.issued | 2014-06-16 | |
dc.identifier.other | ΠΛΗ/2014/00116 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1506 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές και ευρετήριο. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά εάν το τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον του Open Simulator (OpenSim) μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία εκπαιδευτικών περιβαλλόντων για συνεργατική μάθηση από απόσταση, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει σε σχέση με τις άλλες τεχνολογίες. Το εικονικό περιβάλλον παρέχει σημαντικά εργαλεία για αλληλεπίδραση, σύγχρονη επικοινωνία και συνεργασία με εύκολη πρόσβαση και χρήση. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) Moodle μπορεί να διασυνδεθεί μέσω του εργαλείου Sloodle στο εμβυθιστικό περιβάλλον του OpenSim, ώστε να αξιοποιούνται σε σημαντικό βαθμό αρκετές από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΣΔΜ, να υπάρχει σύγχρονη πρόσβαση σε αυτές τις δραστηριότητες από το εικονικό περιβάλλον, όπου η εξ’ αποστάσεως μάθηση από ασύγχρονη γίνεται σύγχρονη.
Επίσης, στο πλαίσιο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής αξιοποιήθηκε στο εμπειρικό μέρος της έρευνας η θεωρία της συναλλακτικής μνήμης (Transactive Memory System-TMS). Η θεωρία αυτή εστιάζει το ενδιαφέρον της στο διαμοιρασμό της γνώσης όπου η αναμενόμενη επίδραση στην ομάδα θα είναι θετική, εφόσον η γνώση αυτή είναι εφαρμοσμένη. Η παρούσα έρευνα διερεύνησε την αναμενόμενη επίδραση που έχει η επικοινωνία, τόσο από πλευράς εύρους φάσματος μέσων, όσο και της εμπειρίας χρήσης, σε σχέση με τις τρεις σημαντικές διαστάσεις του Συστήματος Συναλλακτικής Μνήμης, δηλαδή, την εξειδικευμένη γνώση ανάμεσα στα μέλη των εικονικών ομάδων που συνεργάζονται συνεργατικά. Οι τρεις αυτές διαστάσεις του συστήματος TMS, που επηρεάζονται θετικά από την επικοινωνία αφορούν: α) την εξειδίκευση β) την Αξιοπιστία/εμπιστοσύνη γ) τη συνεργασία, και συμβάλουν αποτελεσματικά στη συνεργατική μάθηση σε πραγματικό χρόνο. | el_GR |
dc.format.extent | x, 164 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Τρισδιάστατα Εικονικά Περιβάλλοντα | el_GR |
dc.subject | Συνεργατική μάθηση | el_GR |
dc.subject | Open Simulator | el_GR |
dc.subject | Moodle | el_GR |
dc.subject | Transactive Memory System | el_GR |
dc.subject | Ανταλλαγή γνώσης | el_GR |
dc.title | Συνεργατική μάθηση και ανταλλαγή γνώσης σε περιβάλλον εικονικού κόσμου (Virtual World) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This postgraduate thesis investigates whether the 3D-multi user platform of OpenSimulator (OpenSim), can be used as a base to create virtual educational environment for collaborative activities in distance learning, exploiting the comparative advantages of virtual worlds compared to other technologies. The virtual environment provides important tools for interaction, synchronous communication and cooperation with easy access and use. It is important to note that the Learning Management System (LMS) – Moodle, integrates through Sloodle with the 3D immersive environment of OpenSim. Thus, several significant educational activities of the LMS are fully integrated and can be accessed real time from the virtual environment, whether distance learning can be synchronous rather than asynchronous.
Also, the present work is using the theory of Transactive Memory System (TMS), at the empirical part of the research that focuses on the knowledge sharing which positively affected the team, since the knowledge is applicable.
This research investigates the expected impact of the communication media both in terms of resources, as well as experience with electronic communication, importantly influenced the three dimensions of the TMS, i.e., the specialized knowledge among members of virtual teams that cooperate with collaboration. These three dimensions of TMS positively affected by communication concerning: a) expertise b) trust and c) coordination of specialized knowledge, contribute effectively real time collaboration of virtual team members | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |