Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας απο τις μονάδες υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΜΥ-2014-00194.pdf (2.121Mb)
    Date
    2014-04-03
    Author
    Πεγγαρά, Φωτεινή
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Εισαγωγή: Η έννοια της ποιότητας καθώς και η μέτρηση της, στην περίπτωση των υπηρεσιών υγείας, είναι καθοριστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των οργανισμών παροχής υπηρεσιών υγείας. Ο πιο ευρέως διαδεδομένος δείκτης μέτρησης και κατ’ επέκταση αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, είναι η ικανοποίηση του χρήστη – ασθενή. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται από τις μονάδες υγείας του ΕΟΠΥΥ, μέσω της μέτρησης της ικανοποίησης των ασθενών. Επιπλέον στόχος είναι να αναδειχθούν τα προβλήματα και οι αδυναμίες που παρουσιάζουν αυτού του είδους οι μονάδες υγείας, καθώς και να εξεταστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών. Δείγμα και Μέθοδος: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρεις μονάδες υγείας του ΕΟΠΥΥ στη Θεσσαλονίκη (Τούμπας, Βότση και Αγγελάκη) με τη συμπλήρωση δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτέλεσαν 194 ασφαλισμένοι, οι οποίοι επιλέχθηκαν με τυχαίο τρόπο, με βάση τη σειρά αναμονής σε κάθε ιατρείο στο διάστημα 18/11/2013-27/12/2013. Χρησιμοποιήθηκε το μοντέλο SERVQUAL, το οποίο περιλαμβάνει τις πέντε διαστάσεις της ποιότητας, «Αξιοπιστία», «Ανταπόκριση», «Διασφάλιση», «Συναισθηματική κατανόηση» και «Απτά χαρακτηριστικά» Αποτελέσματα: Το 58,2% αξιολόγησε την ποιότητα των υπηρεσιών ως καλή και το 18,6% ως πολύ καλή, ενώ μόλις το 3,6% χαρακτήρισε την ποιότητα ως κακή και το 0,5% ως πολύ κακή. Η εκπαίδευση έδειξε να επηρεάζει το βαθμό ικανοποίησης καθώς και τη διάσταση της ποιότητας «Απτά Χαρακτηριστικά», ενώ το εισόδημα φάνηκε να επηρεάζει το βαθμό ικανοποίησης και τις διαστάσεις της ποιότητας «Συναισθηματική Κατανόηση» και «Απτά Χαρακτηριστικά». Συμπεράσματα: Από την παρούσα έρευνα, προέκυψε υψηλός βαθμός ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στις μονάδες υγείας του ΕΟΠΥΥ. Ως αδυναμίες αναφέρθηκαν η μη διατήρηση του ιστορικού των ασθενών, η αργή εξυπηρέτηση, η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου του προσωπικού, η απουσία ξεχωριστής προσοχής στους ασθενείς από το προσωπικό, η έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού καθώς και η απουσία ευχάριστου περιβάλλοντος. Αντίθετα η ευγένεια του προσωπικού, οι γνώσεις καθώς και η εμπιστοσύνη που αυτό εμπνέει στους ασθενείς αποτελούν δυνατά σημεία των μονάδων υγείας του ΕΟΠΥΥ.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/1478
    Collections
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013