dc.contributor.advisor | Ζορπάς, Αντώνης | |
dc.contributor.author | Ηλία, Λάμπης | |
dc.contributor.other | Elia, Lambis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2014-02-12 | |
dc.date.accessioned | 2014-02-12T08:43:59Z | |
dc.date.available | 2014-02-12T08:43:59Z | |
dc.date.copyright | 2013-11 | |
dc.date.issued | 2014-02-12 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2013/00006 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1460 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή
Οι απορροές των όμβριων υδάτων από το οδικό δίκτυο μιας περιοχής μπορεί να προκαλέσει επιβάρυνση στους υδάτινους αποδέκτες που καταλήγουν (επιφανειακά ή υπόγεια νερά). Η επιβάρυνση είναι εντονότερη στις περιπτώσεις που οι υδάτινοι αποδέκτες είναι οικολογικά ευαίσθητες περιοχές. όπως είναι οι αλμυρές λίμνες της Λάρνακας, οι οποίες είναι προστατευμένος υγροβιότοπος.
Σκοπός
Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να μελετηθεί κατά πόσο το οδικό δίκτυο της Κύπρου προκαλεί επιμόλυνση των όμβριων υδάτων και κατ’ επέκταση των υδάτινων αποδεκτών τους (επιφανειακά και υπόγεια νερά). Οι κυριότεροι ρύποι που εντοπίζονται είναι διάφορα βαρέα μέταλλα και οργανικοί ρύποι που εκπέμπονται από τη χρήση των οχημάτων. Οι συγκεντρώσεις τους εξαρτώνται από τον συνολικό αριθμό και το είδος των διακινούμενων οχημάτων, το χρόνο μεταξύ βροχοπτώσεων, την ένταση της βροχής και τη χρήση της γης στη περιοχή.
Μεθοδολογία
Για τη διερεύνηση της πιθανής επιμόλυνσης των όμβριων υδάτων, έγιναν δειγματοληψίες νερών κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων. Σ’ αυτά έγιναν προσδιορισμοί διαφόρων παραμέτρων-ρύπων. Συνολικά συλλέχτηκαν 52 δείγματα από δύο σημεία, που βρίσκονται κοντά σε οικολογικά ευαίσθητες περιοχές. Η συλλογή γινόταν σε πέντε διαφορετικούς χρόνους κάθε φορά.
Αποτελέσματα
Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι πράγματι τα όμβρια ύδατα είναι επιβαρημένα με ρύπους οι οποίοι έχουν συγκεντρώσεις σε διάφορα επίπεδα. Η συγκέντρωση των ρύπων μειώνεται με τη πάροδο του χρόνου ανά ημέρα. Η ένταση της βροχής αυξάνει τους ρύπους που μεταφέρονται μηχανικά και μειώνει άλλους (αραίωση).
Συμπεράσματα
Η συγκέντρωση των ρύπων όπως μετρήθηκε είναι τέτοια, που λόγω της μεγάλης έκτασης του οδικού δικτύου της Κύπρου και σε συνδυασμό της προσθετικής δράσης των ρύπων, βγαίνει το συμπέρασμα ότι πρέπει να προστατευτούν οι υδάτινοι αποδέκτες. Απαιτείται να γίνεται διαχείριση των όμβριων υδάτων. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 119 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ρύπανση υδάτων | el_GR |
dc.subject | Ποσοτική και ποίοτική σύσταση ρύπων | el_GR |
dc.subject | Water pollution | el_GR |
dc.subject | Quantitative and qualitative pollutants | el_GR |
dc.title | Ρύπανση των υδάτινων σωμάτων απο τις απορροές αυτοκινητόδρομων: Η περίπτωση του οδικού δικτύου της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Introduction
The road rainwater runoff can cause burden on water bodies (surface water or groundwater) that ends. The effects are more intensive in cases where the receiving water bodies are in ecologically sensitive areas, such as salt lakes of Larnaca, which are protected wetlands.
Aim
The aim of the thesis is to study whether the roads of Cyprus causing contamination of rainwater runoffs and due to that a contamination of surface waters or groundwaters. The main pollutants are identified as various heavy metals and organic pollutants emitted from vehicle use. Their concentrations depend on the total number and type of road vehicles, time between rainfalls, rainfall intensity and land use in the area.
Methodology
To investigate the possible contamination of rainwater, water samples were taken during precipitation. In these samples was measured various number of parameters - pollutants. A total of 52 samples were collected from two locations, located near ecologically sensitive areas. The collection was made at five different times in each case.
Results
The results showed that road runoff-rainwater is polluted with contaminants that have concentrations at various levels. The pollutant concentration decreases with time per day. The intensity of rain increases mechanically transported pollutants and reduces others (due to dilution).
Conclusions
As measured, the concentration of pollutants are in such level, that due to the large extent of the road network in Cyprus and due to the pollutants additive effection, it can be concluded that we need to protect the receiving waters. It requires a rainwater management. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |